Σάββατο, 20 Αυγούστου, 2022
ΑρχικήΔιατροφήΒασικές βιταμίνες που μπορεί να σας λείπουν

Βασικές βιταμίνες που μπορεί να σας λείπουν

Βασικές βιταμίνες που μπορεί να σας λείπουν. Οι ελλείψεις βιταμινών μπορούν να επιδεινωθούν από τις απαιτήσεις που επιβάλλονται στο σώμα από το άγχος.

H ζωή είναι πολυάσχολη για όλους. Για να καταπολεμήσουμε το ατελείωτο αίσθημα ότι δεν έχουμε αρκετές ώρες την ημέρα, προσπαθούμε να μεγιστοποιήσουμε το χρόνο μας και να αξιοποιήσουμε στο έπακρο την κάθε μέρα, κάνοντας συντομεύσεις όπου και όπως μπορούμε. Το να μαγειρεύετε υγιεινά και πλούσια σε βιταμίνες γεύματα μπορεί να μην είναι η προτεραιότητά σας. Η ευκολία είναι βολική κι επομένως, με την αύξηση των επεξεργασμένων τροφίμων και των γευμάτων, οι ανεπάρκειες βιταμινών είναι κάτι που πρέπει να προσέχετε.

Λοιπόν, πώς θα καταλάβετε εάν δεν έχετε τις απαραίτητες βιταμίνες;

Ένας τρόπος να μάθετε πραγματικά αν έχετε τις απαραίτητες βιταμίνες είναι να κάνετε εξετάσεις αίματος. Είναι σημαντικό να ακούτε το σώμα σας και να προσέχετε τυχόν αλλαγές, ώστε να μπορείτε να τις αναφέρετε στον γιατρό σας.

Οι ελλείψεις μπορούν να επιδεινωθούν από τις απαιτήσεις που επιβάλλονται στο σώμα από το άγχος, το οποίο στην πραγματικότητα μπορεί να επιδεινώσει τις ελλείψεις. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η ψυχική υγεία και ευεξία είναι εξίσου σημαντικές με τη φυσική σας ύπαρξη.

Ουσιαστικά, λόγω υπερβολικού στρες, το μεταβολικό, το ορμονικό, το αναπαραγωγικό, το πεπτικό και άλλα σωματικά σας συστήματα δε λειτουργούν σωστά. Η κατανάλωση μιας διατροφής γεμάτη με βιταμίνες και μέταλλα από ολόκληρα τρόφιμα όχι μόνο ενισχύει τη διάθεσή σας, αλλά δίνει στο σώμα σας ζωτικότητα και η αντοχή που χρειάζεται για να μειώσει τον κίνδυνο αμέτρητων καταστάσεων υγείας.

Διαβάστε παρακάτω τα συχνά συμπτώματα που προκύπτουν από ελλείψεις θρεπτικών συστατικών.

Παίρνετε τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεστε;

Έχετε κουρασμένο, ξηρό δέρμα ή παλεύετε συνέχεια με ένα κρυολόγημα; Αν νιώθετε ότι κάτι δεν πάει καλά, μπορεί να σας λείπουν κάποιες βασικές βιταμίνες ή μέταλλα. Βοηθούν τα κύτταρα και τα όργανά σας να λειτουργούν, όπως θα έπρεπε και ενισχύουν το ανοσοποιητικό σας σύστημα, μεταξύ άλλων. Συνήθως, ο καλύτερος τρόπος για να τα αποκτήσετε είναι μέσω τροφών που έχουν πολλά από αυτά.

Καταπολέμηση της κόπωσης

Εάν είστε κουρασμένοι μετά από μια πλήρη νυχτερινή ανάπαυση, αυτό μπορεί να οφείλεται στην έλλειψη σιδήρου, που βρίσκεται στο κρέας, στα φασόλια και στα εμπλουτισμένα δημητριακά ή στη βιταμίνη Β12, που βρίσκεται στο συκώτι του βόειου κρέατος και στα μύδια. Είναι και οι δύο βιταμίνες σημαντικές για υγιή ερυθρά αιμοσφαίρια, τα οποία μεταφέρουν οξυγόνο στους ιστούς του σώματός σας. Ελέγξτε με το γιατρό σας εάν είστε κουρασμένοι χωρίς λόγο και αυτός μπορεί να ελέγξει για να δει τι σας κάνει να αισθάνεστε έτσι.

Πονοκέφαλοι

Εάν έχετε συχνούς πονοκεφάλους, μιλήστε με το γιατρό σας για το μαγνήσιο, που βρίσκεται στα φασόλια, τους ξηρούς καρπούς και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά. Αυτό το μέταλλο βοηθά τα νεύρα σας να λειτουργούν, όπως θα έπρεπε και διατηρεί υπό έλεγχο τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας. Η Ένωση Διαταραχών Ημικρανίας λέει ότι 400 χιλιοστόγραμμα μαγνησίου την ημέρα μπορούν να βοηθήσουν μερικούς ανθρώπους που παρουσιάζουν ημικρανίες.

Ξηρά Μάτια

Η ξηροφθαλμία μπορεί να προέρχεται από αλλεργίες ή από τη χρήση φακών επαφής για μεγάλο χρονικό διάστημα, αλλά μια άλλη πιθανότητα είναι ότι δε λαμβάνετε αρκετά ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Αυτά βρίσκονται σε λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός, το σκουμπρί και ο τόνος και είναι σημαντικά για την υγιή όραση. Εκτός από την ξηροφθαλμία, τα χαμηλά επίπεδα ωμέγα-3 λιπαρών οξέων έχουν, επίσης, συνδεθεί με την ηλικιακή εκφύλιση της ωχράς κηλίδας, μεταξύ άλλων προβλημάτων.

Ξηρό δέρμα με φαγούρα

Η δερματίτιδα, μπορεί να προκληθεί από κάτι που ερεθίζει το δέρμα ή από ασθένεια, αλλά μπορεί, επίσης, να προέρχεται από έλλειψη βιταμίνης Β2. Η βιταμίνη Β2, η οποία βοηθά τα κύτταρά σας να αναπτυχθούν και να λειτουργούν όπως θα έπρεπε, βρίσκεται στα αυγά και σε ορισμένα πράσινα λαχανικά, όπως τα σπαράγγια και το μπρόκολο.

Απώλεια μαλλιών

Αυτό μπορεί να συμβεί φυσικά, καθώς, μεγαλώνετε, αλλά μπορεί, επίσης, να προκληθεί από διατροφικά προβλήματα, ειδικά σε γυναίκες κάτω των 50 ετών. Ενισχύστε το σίδηρό σας, μέσω κρεάτων, φασολιών ή ξηρών καρπών για να βεβαιωθείτε ότι τα μαλλιά και το δέρμα του τριχωτού της κεφαλής σας θα παραμένουν υγιή.

Ματωμένα ούλα

Η πιο πιθανή αιτία αυτού του προβλήματος είναι η ασθένεια των ούλων, αλλά η σοβαρή έλλειψη βιταμίνης C, που βρίσκεται στα εσπεριδοειδή και ορισμένα λαχανικά μπορεί, επίσης, να το προκαλέσει.

Μυϊκή αδυναμία

Η έλλειψη βιταμίνης Β1, επίσης, γνωστή ως θειαμίνη, μπορεί να οδηγήσει σε αυτό και σε άλλα προβλήματα. Βρίσκεται σε δημητριακά ολικής αλέσεως, χοιρινό, ψάρι, μερικούς ξηρούς καρπούς και φασόλια. Το κάλιο που βρίσκεται στις μπανάνες είναι, επίσης, σημαντικό για υγιείς μύες. Μιλήστε με το γιατρό σας εάν πιστεύετε ότι δε λαμβάνετε αρκετά από αυτά τα τρόφιμα.

Χρόνια Κρυολογήματα

Μπορεί να βήχετε και να φτερνίζεστε πιο συχνά εάν δε λαμβάνετε αρκετές ποσότητες βιταμίνης C και E, οι οποίες έχουν αντιοξειδωτικά που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Μια ισορροπημένη διατροφή δε θα αποτρέψει τα κρυολογήματα, αλλά μπορεί να κρατήσει το σώμα σας αρκετά υγιές, ώστε να βοηθήσει στην καταπολέμησή τους.

Πληγές ελκών

Αυτά τα μικρά έλκη σχηματίζονται στον μαλακό ιστό του στόματός σας ή στη βάση των ούλων σας. Κανείς δεν γνωρίζει με βεβαιότητα τι τις προκαλεί, αλλά έχουν συνδεθεί με την έλλειψη Β12, ψευδάργυρου, που βρίσκεται στα στρείδια, τους ξηρούς καρπούς και τα φασόλια, το φυλλικό οξύ, στα σπαράγγια, τα λαχανάκια Βρυξελλών και τα πορτοκάλια και σιδήρου.

Απώλεια ακοής

Μία από τις πολλές εργασίες της βιταμίνης Β12 είναι να βοηθά το νευρικό σας σύστημα, που αποτελείται από τον εγκέφαλο, τον νωτιαίο μυελό και τα νεύρα σας, να λειτουργεί όπως θα έπρεπε. Εάν δε έχετε αρκετή ποσότητα βιταμίνης Β12, πιστεύουν οι ερευνητές, τα σήματα μεταξύ των αυτιών και του εγκεφάλου σας μπορεί να επηρεαστούν και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια ακοής ή εμβοές στα αυτιά σας. Εάν αντιμετωπίζετε προβλήματα ακοής, επισκεφθείτε το γιατρό σας για να μάθετε τι τα προκαλεί.

Αδύναμα οστά

Το ασβέστιο είναι ένα δομικό στοιχείο για τα οστά και η βιταμίνη D βοηθά το σώμα σας να το απορροφήσει. Εάν δε λαμβάνετε αρκετά από αυτά, μπορεί να έχετε περισσότερες πιθανότητες να έχετε οστεοπόρωση, μια ασθένεια που κάνει τα οστά σας αδύναμα και εύθραυστα. Ο καλύτερος τρόπος για να λάβετε βιταμίνη D είναι μέσω συμπληρωμάτων, αλλά μπορείτε να πάρετε ασβέστιο μέσω των γαλακτοκομικών προϊόντων και ορισμένων εμπλουτισμένων τροφών.

Ρωγμές στις γωνίες του στόματός σας

Η έλλειψη βιταμίνης Β6 μπορεί να προκαλέσει γωνιακή χειλίτιδα, καθώς και δερματικά εξανθήματα. Βρίσκεται στα πουλερικά, τα ψάρια, τα αμυλούχα λαχανικά, όπως οι πατάτες και τα μη εσπεριδοειδή, όπως τα σταφύλια και τα μήλα.

Τα κατάλληλα συμπληρώματα διατροφής για να έχετε την υγεία σας

Πατήστε, εδώ, για να παραγγείλετε τα κατάλληλα συμπληρώματα διατροφής για να έχετε την υγεία σας

Η καθοδήγηση για την επιλογή των ποιων συμπληρωμάτων διατροφής, από τα ανωτέρω, είναι κατάλληλα για την ασθένειά σας θα γίνει σε συνεννόηση με το θεράποντα ιατρό.

Διαβάστε, επίσης,

Οι καλύτερες ουσίες για την κατάθλιψη, το άγχος και την ανησυχία

Προστατέψτε το συκώτι σας

Τι είναι η διαιθυλοστιλβεστρόλη;

Οι κινολόνες έχουν πολλές παρενέργειες

Φυτικά σκευάσματα για τις παθήσεις του προστάτη

Γιατί η συμβατική ιατρική δεν είναι αποδοτική

Σταματήστε να φαρμακώνεστε

Τα σημεία τοξινών στο πρόσωπο

Σε τι χρησιμεύει το συκώτι

Σταματήστε να παίρνετε φάρμακα για το στομάχι

Τι συμβαίνει όταν ένας γιατρός αρρωσταίνει;

Χρήσιμες πληροφορίες για το ζεόλιθο

Πώς αποβάλλονται οι τοξίνες από το ανθρώπινο σώμα

Οι χημικές ανοσοθεραπείες έχουν πολλές παρενέργειες

Μαζική επίθεση των Ιατρικών Συλλόγων Ελλάδας κατά των ιατρών που εφαρμόζουν φυσικές θεραπείες

Επικίνδυνες κατευθυντήριες γραμμές για την υπέρταση

Οι χημειοθεραπείες και οι ακτινοθεραπείες προκαλούν καρκίνο

Μειώστε την αρτηριακή σας πίεση με φυσικούς τρόπους

Όλα τα χημικά φάρμακα έχουν τεράστιες επιπτώσεις στην υγεία

Τα φάρμακα που προκαλούν χολολιθίαση

Προσοχή!!! Σταματήστε να κάνετε απεικονιστικές εξετάσεις με σκιαγραφικά

Μην παίρνετε φάρμακα για την ακμή

Η διαλείπουσα νηστεία κάνει καλό στην υγεία

Το ενδοκανναβινοειδές σύστημα

Πώς θεραπεύει η νηστεία

Πώς θα καταλάβετε ότι έχετε έλλειψη βιταμινών;

Τα φάρμακα προκαλούν ανεπάρκεια βιταμινών

Τα οφέλη στην υγεία από το σύμπλεγμα βιταμινών Β

Οι απώλειες βιταμινών στα επεξεργασμένα τρόφιμα

Τι μπορεί να πάθετε από την έλλειψη βιταμινών

Σημεία έλλειψης βιταμινών και μετάλλων

Οι απώλειες βιταμινών στα επεξεργασμένα τρόφιμα

www.emedi.gr

Print Friendly, PDF & Email
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Τα οφέλη της βιταμίνης D

Τα οφέλη της βιταμίνης D. Μπορείτε να αυξήσετε τη βιταμίνη D από την ηλιοθεραπεία και από την κατανάλωση αυγών, λιπαρών ψαριών και εμπλουτισμένων τροφών,...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ