Η νέα τεχνητή καρδιά. Οι ασθενείς αυτοί θα πάσχουν από καρδιακή ανεπάρκεια τελικού σταδίου και δε θα υπάρχει συμβατό μόσχευμα γι’ αυτούς.
Το θαύμα του Carpentier είναι η νέα τεχνητή καρδιά
Η γαλλική εταιρεία Carmat έχει λάβει την άδεια από τις υγειονομικές Αρχές τεσσάρων χωρών για να πραγματοποιήσει τεστ εμφύτευσης της τεχνητής καρδιάς της σε άνθρωπο.
Αυτή η βιοπροσθετική καρδιά, η οποία επιτρέπει την πλήρη αυτονομία του ασθενούς και θεωρείται η πιο προηγμένη στον κόσμο, θα καταστεί δυνατό να δοκιμαστεί σε τέσσερα καρδιοχειρουργικά κέντρα «διεθνούς φήμης» στο Βέλγιο, στην Πολωνία, τη Σλοβενία και τη Σαουδική Αραβία, σύμφωνα, με την ανακοίνωση.
Οι ασθενείς αυτοί θα πάσχουν από καρδιακή ανεπάρκεια τελικού σταδίου και δε θα υπάρχει συμβατό μόσχευμα γι’ αυτούς.
Το σημαντικό είναι ότι η καρδιά αυτή δε θα χρειάζεται αντικατάσταση.
Εμπνευστής της τεχνητής καρδιάς είναι ο Αλέν Καρπεντιέ, ο καρδιοχειρουργός που εμπνεύστηκε τη βαλβίδα με αντιθρομβωτική δράση που φέρει το όνομά του και η οποία έχει ήδη μεταμοσχευθεί σε περισσότερους από ένα εκατομμύριο ασθενείς και δε χρειάζεται να παίρνουν αντιθρομβωτική αγωγή μετά την επέμβασή τους.
Η καρδιά του Καρπεντιέ αναμένεται να είναι πολύ αποτελεσματική και οι ασθενείς με καρδιακή ανεπάρκεια μπορούν πλέον να ελπίζουν.
Τα τελευταία 50 χρόνια μια σειρά συσκευών χρησιμοποιήθηκαν στην καρδιοχειρουργική, οι οποίες να ξεκουράζουν και βοηθούν την καρδιά εν αναμονή του μοσχεύματος. Ένα από τα κυριότερα προβλήματα που εμφανίζουν αυτές οι συσκευές είναι η δημιουργία θρόμβων, η οποία οδηγεί σε εγκεφαλικά επεισόδια, κυρίως, ενώ σοβαρότατο πρόβλημα είναι και το μέγεθος των ίδιων των συσκευών, αλλά και των εξαρτημάτων που τις συνοδεύουν και περιορίζουν την κινητικότητα των ασθενών.
Η τεχνητή καρδιά έχει σχεδιαστεί να μοιάζει πολύ με την καρδιά ενός δότη.
Η προσπάθεια της γαλλικής εταιρείας να δημιουργήσει μια τεχνητή καρδιά για μεταμόσχευση έχει ξεκινήσει πριν από 20 χρόνια. Η εταιρεία, Carmat, συστάθηκε με στόχο τη δημιουργία της εν λόγω καρδιάς. «Ψυχή» της εταιρείας είναι ο Alain Carpentier, διάσημος Γάλλος καρδιοχειρουργός, πρόεδρος σήμερα της Ακαδημίας Επιστημών της χώρας του, αλλά και αποδέκτης του Βραβείου Lasker.
Έτσι, στις αρχές της δεκαετίας του ‘90 ο Καρπεντιέ ζητεί την υποστήριξη του Jean-Luc Lagardere του οποίου η εταιρεία Matra ασχολείται με την αεροναυπηγική. Η Carmat δημιουργείται με κεφάλαια του Lagardere και στελεχώνεται με ανθρώπινο δυναμικό της Matra. Το 2010, μετά τη δημιουργία αρκετών πρωτοτύπων που βαθμηδόν γίνονται μικρότερα, ελαφρύτερα και λιγότερο ενεργοβόρα, η εταιρεία ανακοινώνει ότι η τεχνητή καρδιά της είναι έτοιμη. Πρόκειται για ένα τεχνολογικό θαύμα 900 γραμμαρίων και 0,75 λίτρων, το οποίο λειτουργεί με μόλις 27 watt. Σύμφωνα, με τις εκτιμήσεις των επιστημόνων της Carmat, οι προδιαγραφές αυτές καθιστούν την καρδιά ικανή να εξυπηρετήσει τη μεγάλη πλειονότητα των ασθενών. 99,5% του αίματος στις κοιλίες ανανεώνεται με κάθε 5 χτύπους της τεχνητής καρδιάς. 2-2,5 ώρες θα διαρκεί η μεταμόσχευση της τεχνητής καρδιάς, χρόνος που απαιτείται και για μεταμόσχευση του οργάνου από δότη.
Η νέα καρδιά δεν περιλαμβάνει κόλπους. Κατά τη διάρκεια της μεταμόσχευσης ο καρδιοχειρουργός θα κληθεί να διατηρήσει τους κόλπους του ασθενούς και πάνω τους να στερεώσει τη συσκευή. Αυτή περιλαμβάνει δύο κοιλίες και τέσσερις βαλβίδες οι οποίες λειτουργούν ακριβώς όπως αυτές της καρδιάς.
Έτσι, μέσω της πρώτης βαλβίδας η δεξιά κοιλία θα δέχεται από τον αντίστοιχο κόλπο το αίμα που δεν έχει πια οξυγόνο.
Μέσω της δεύτερης βαλβίδας το αίμα αυτό θα οδηγείται στην πνευμονική αρτηρία και από εκεί στους πνεύμονες. Επιστρέφοντας οξυγονωμένο από τους πνεύμονες το αίμα θα φθάνει στον αριστερό κόλπο του ασθενούς και μέσω της τρίτης βαλβίδας θα περνά στην αριστερή κοιλία, η οποία θα το σπρώχνει προς την αορτή μέσω της τέταρτης βαλβίδας.
Η μετακίνηση του αίματος από τις κοιλίες επιτυγχάνεται χάρη σε μια μαλακή μεμβρανική επίστρωση που διαθέτουν αυτές. Πίσω από την επίστρωση κυκλοφορεί έλαιο σιλικόνης. Δύο εξαιρετικά μικρές αντλίες σπρώχνουν με δύναμη το έλαιο σιλικόνης προς τις μεμβράνες, η μετακίνηση των οποίων προωθεί το αίμα προς την πνευμονική αρτηρία ή την αορτή. Στη συνέχεια, οι αντλίες προσροφούν το έλαιο σιλικόνης, οι μεμβράνες υποχωρούν και έτσι οι κοιλίες είναι έτοιμες να ξαναδεχθούν το αίμα. Η μετακίνηση των μεμβρανών έχει σχεδιαστεί να μοιάζει με τη συστολή και διαστολή των τοιχωμάτων των κανονικών κοιλιών, πράγμα που σημαίνει ότι η τεχνητή καρδιά θα χτυπά όπως και η κανονική. Όσο για τις αντλίες, αυτές ελέγχονται από ένα μικροηλεκτρονικό σύστημα το οποίο προσαρμόζει τη λειτουργία τους με βάση τις πληροφορίες που δέχεται από ένα δεύτερο σύστημα ηλεκτρονικών αισθητήρων.
Οι ερευνητές της Carmat βασίζουν πολλά στους αισθητήρες, κάποιοι από τους οποίους χρησιμοποιούνται και στα Αirbus A380, καθώς και στην κονσόλα Wii της Nintendo. Στην πραγματικότητα οι εν λόγω αισθητήρες καλούνται να «εξανθρωπίσουν» την τεχνητή καρδιά. Παραδείγματος χάριν, αν ο ασθενής θέλει να γυμναστεί, να ανέβει μια σκάλα ή να κάνει οτιδήποτε απαιτεί αύξηση της οξυγόνωσης των οργάνων, αυξάνεται η πίεση στον δεξιό κόλπο. Ένας στρατηγικά τοποθετημένος αισθητήρας το αντιλαμβάνεται και πληροφορεί το ηλεκτρονικό σύστημα, το οποίο με τη σειρά του δίνει εντολή στις αντλίες να αυξήσουν την παροχή αίματος. Οι προδιαγραφές της τεχνητής καρδιάς επιτρέπουν την κυκλοφορία έως και 9 λίτρων ανά λεπτό, πράγμα που θα επιτρέπει στους ασθενείς να ανεβούν μια μεγάλη σκάλα.
Αντιστοίχως, προσαρμόζεται η παροχή όταν ο ασθενής μεταβάλλει τη θέση του, παραδείγματος χάριν όταν ξαπλώνει για να κοιμηθεί ή όταν ξυπνώντας το πρωί σηκώνεται από το κρεβάτι του. Οι αισθητήρες καλούνται, μάλιστα, να ανταποκριθούν και σε περιπτώσεις εκτάκτου ανάγκης, όπως παραδείγματος χάριν μια αιμορραγία. Η πτώση της πίεσης στον δεξιό κόλπο γίνεται αντιληπτή από τους αισθητήρες και το ηλεκτρονικό σύστημα δίνει εντολή να κρατηθεί η κυκλοφορία στο ελάχιστο δυνατόν ώστε να μειωθεί η απώλεια αίματος.
Βασική προϋπόθεση για την τεχνητή καρδιά ήταν αυτή να μην πυροδοτεί τη θρομβωτική διαδικασία, πράγμα που συμβαίνει όταν το αίμα έρχεται σε επαφή με ξένα υλικά. Σύμφωνα με την παρουσίαση των επιστημόνων της Carmat στο τελευταίο Ευρωπαϊκό Συνέδριο Θωρακοχειρουργικής στη Λισαβόνα της Πορτογαλίας χρησιμοποιήθηκε και για την καρδιά το υλικό που χρησιμοποιείται και στις βαλβίδες του Καρπεντιέ. Πρόκειται για το περικάρδιο, τον ιστό που περιβάλλει την καρδιά όλων των θηλαστικών. Το περικάρδιο είναι βόειας προέλευσης και προτού αξιοποιηθεί για τις βαλβίδες ή για την τεχνητή καρδιά υφίσταται ένα πλύσιμο με έναν οργανικό διαλύτη (γλουταρική αλδεΰδη), πράγμα που εξασφαλίζει ότι ο ιστός αυτός δεν θα εκληφθεί από τον οργανισμό του ασθενούς ως ξένο σώμα και έτσι δεν θα υπάρξει ανοσολογική αντίδραση εναντίον του μοσχεύματος. Το κατεργασμένο περικάρδιο επιστρώνει τις μεμβράνες στο εσωτερικό των δύο κοιλιών. Καθώς, από τη φύση του είναι πλούσιο σε ίνες κολλαγόνου, διαθέτει την απαραίτητη ευλυγισία, ενώ ταυτόχρονα είναι ανθεκτικό στο μηχανικό στρες που θα υφίσταται στο εσωτερικό της τεχνητής καρδιάς.
Ωστόσο, οι ιδιότητες του περικαρδίου δεν ήταν τέτοιες που να επιτρέψουν την επίστρωση με αυτό όλων των χώρων της τεχνητής καρδιάς. Έτσι, στις πλευρές του τοιχώματος που διαχωρίζει τις δύο κοιλίες χρησιμοποιήθηκε ένα πορώδες πολυμερές υλικό που ονομάζεται PTFE-Polytetrafluoroethylene-Πολυτετραφθοροαιθυλένιο και το οποίο στα τεστ με ανθρώπινο αίμα έδωσε πολύ ικανοποιητικά αποτελέσματα.
Τα υπόλοιπα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί και τα οποία θα έρχονται σε επαφή με τους ιστούς του ασθενούς είναι υλικά που παραδοσιακά χρησιμοποιούνται στην ιατρική, όπως το τιτάνιο και άλλα πολυμερή. Τέλος, προκειμένου να μειωθεί ακόμη περισσότερο ο κίνδυνος δημιουργίας θρόμβων, ο σχεδιασμός της καρδιάς είναι τέτοιος που αφενός να εξασφαλίζει την ομαλή ροή του αίματος, αφετέρου να αποτρέπει τη στασιμότητα του αίματος. Σύμφωνα με την προσομοίωση της ροής, το 99,5% του αίματος των κοιλιών ανανεώνεται με κάθε 5 χτύπους της καρδιάς.
Φυσικά για να γίνουν όλα τα παραπάνω απαιτείται ενέργεια. Η καρδιά λειτουργεί με μπαταρίες λιθίου οι οποίες προς το παρόν πρέπει να φορτίζονται κάθε τέσσερις ώρες. Καθώς, όμως, η κατά το δυνατόν μεγαλύτερη αυτονομία των ασθενών είναι ένα από τα ζητούμενα των Γάλλων επιστημόνων, αυτή τη στιγμή σε συνεργασία με την εταιρεία Ρaxitech δημιουργούνται μπαταρίες οι οποίες θα φορτίζονται κάθε 12 ώρες. Η μικροσκοπική πρίζα για τις μπαταρίες θα εμφυτεύεται στο πίσω μέρος του αυτιού, που είναι μια περιοχή με μικρή πιθανότητα ανάπτυξης λοιμώξεων, ενώ η συσκευή τροφοδοσίας των μπαταριών δε ζυγίζει περισσότερο από 3 κιλά και θα είναι φορητή.
Ο Αλέν Καρπεντιέ και οι συνεργάτες του φαίνεται ότι έχουν σκεφθεί και την παραμικρή λεπτομέρεια. Καθώς, η τεχνητή καρδιά διαθέτει ανθρώπινες προδιαγραφές, δεν είναι δυνατόν να δοκιμαστεί σε πειραματόζωα, όπως απαιτούν οι συνήθεις προκλινικές δοκιμές.
Οι επιστήμονες της Carmat όμως δε θα μπορούσαν να μη δοκιμάσουν το επίτευγμά τους. Έχουν τοποθετήσει την καρδιά σε ένα πειραματικό σύστημα και τη δοκιμάζουν σε κατά το δυνατόν αληθινές συνθήκες: αίμα περνά από αυτή, συνεχώς, ενώ οι συνθήκες μεταβάλλονται για να ανταποκρίνονται σε μια συνηθισμένη ημέρα ενός ασθενούς. Υπολογίζουν ότι στα τέλη του 2013 η καρδιά θα έχει λειτουργήσει για αρκετές ώρες ώστε να είναι βέβαιοι για την αξιοπιστία της σε βάθος χρόνου.
Φυσικά, μόνο οι κλινικές δοκιμασίες θα δείξουν πράγματι αν η καρδιά του Καρπεντιέ θα μπορέσει να λύσει το πρόβλημα των χιλιάδων ασθενών με καρδιακή ανεπάρκεια που περιμένουν (συχνά, ματαίως) ένα μόσχευμα.
Με τα χρόνια, η τεχνολογία τεχνητής καρδιάς συνέχισε να αυξάνεται σε δημοτικότητα και επιτυχία. Αν και δεν υπάρχει μόνιμη τεχνολογία τεχνητής καρδιάς, οι συνεχείς ενημερώσεις και οι εξελίξεις δείχνουν πολλά υποσχόμενες. Η κατανόηση της ιστορίας της τεχνητής τεχνολογίας και το πού βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή μπορεί να σας βοηθήσει να κατανοήσετε το μέλλον της τεχνολογίας τεχνητής καρδιάς.
Ιστορία της τεχνολογίας της τεχνητής καρδιάς
Το 1947, ο Δρ. Willem Johan Kolff ξεκίνησε την πρωτοποριακή έρευνά του για την ανάπτυξη μιας μηχανής καρδιάς-πνεύμονα και τεχνητής καρδιάς, αναπτύσσοντας την πρώτη μηχανή καρδιάς-πνεύμονα το 1956. Οι χειρουργοί πραγματοποίησαν την πρώτη επιτυχημένη μόνιμη επέμβαση συνθετικής καρδιάς το 1982 σε έναν 61χρονο Barney Clark στο Πανεπιστήμιο της Γιούτα.
Για αυτήν την πρώτη επέμβαση τεχνητής καρδιάς, ο Kolff ηγήθηκε της ομάδας των χειρουργών. Εντάχθηκε στην ομάδα του Πανεπιστημίου της Γιούτα το 1967 και συνέχισε την εργασία του στην τεχνολογία τεχνητής καρδιάς. Το 1971, ο Κολφ γνώρισε τον Δρ Robert Jarvik, τον οποίο προσέλαβε για την ομάδα μελέτης του που εργαζόταν στη δημιουργία τεχνητών οργάνων.
Ο Kolff ονόμαζε τακτικά τις τεχνητές καρδιές από αυτούς που εργάζονταν σε αυτές, οδηγώντας στο Jarvik 7, ένα πρωτότυπο τεχνητής καρδιάς. Σε ηλικία 25 ετών, ο Jarvik έλαβε ευρεία αναγνώριση και φήμη για τη συσκευή που έφερε το όνομά του.
Πριν από τη χειρουργική επέμβαση μεταμόσχευσης καρδιάς το 1982, το Jarvik 7 υποβλήθηκε σε αυστηρές κλινικές δοκιμές. Δυστυχώς, ο Κλαρκ έζησε μόνο 112 ημέρες μετά τη μεταμόσχευση τεχνητής καρδιάς. Ο δεύτερος αποδέκτης τεχνητής καρδιάς έζησε για 620 ημέρες μετά από εγχείρηση καρδιάς.
Δυστυχώς, ο τρίτος λήπτης τεχνητής καρδιάς πέθανε από χειρουργικές επιπλοκές, συμπεριλαμβανομένης της απώλειας αίματος και οι επόμενοι λήπτες έζησαν για 10 και 14 μήνες μετά την επέμβαση. Το κύριο σχεδιαστικό ελάττωμα του Jarvik 7 ήταν ότι απαιτούσε μια ογκώδη πνευματική κονσόλα, που σημαίνει ότι ο ασθενής δε μπορούσε να φύγει από το νοσοκομείο. Αυτή η αδυναμία εμπόδισε το Jarvik 7 να είναι μια βιώσιμη μακροπρόθεσμη μεταμόσχευση τεχνητής καρδιάς.
Τρέχουσα τεχνολογία της τεχνητής καρδιάς
Η τεχνητή καρδιά είναι μια συσκευή που διατηρεί το οξυγόνο και την κυκλοφορία του αίματος σε όλο το σώμα. Υπάρχουν δύο τύποι τεχνητών καρδιών, συμπεριλαμβανομένης της μηχανής καρδιάς-πνεύμονα και της μηχανικής καρδιάς.
Μηχανή καρδιάς-πνεύμονα
Το μηχάνημα καρδιάς-πνεύμονα είναι μια ιατρική συσκευή που χρησιμοποιεί μια αντλία για να διατηρεί επαρκή οξυγόνωση και ροή αίματος κατά τη διάρκεια της καρδιοχειρουργικής επέμβασης. Το μηχάνημα καρδιάς-πνεύμονα παρέχει αίμα από τις φλέβες και το ανακατευθύνει μέσω σωλήνων στον τεχνητό πνεύμονα, γνωστό και ως οξυγονωτής και στη συνέχεια επιστρέφει το αίμα στο σώμα.
Ο οξυγονωτής βοηθά στην προσθήκη οξυγόνου στο αίμα ενώ απομακρύνει την περίσσεια διοξειδίου του άνθρακα. Το αίμα που διοχετεύεται στις αρτηρίες μπορεί να διατηρήσει τη ζωή ακόμη και στα πιο απομακρυσμένα μέρη του σώματος και στα όργανα με εκτεταμένες απαιτήσεις, συμπεριλαμβανομένων των νεφρών, του εγκεφάλου και του ήπατος.
Για να επιτευχθεί αυτό, η τεχνητή καρδιά θα χρειαστεί 50 λίτρα ή περισσότερα αίματος που αντλείται κάθε λεπτό. Όταν η καρδιά του ασθενούς δε χρειάζεται να αντλεί, μπορεί να σταματήσει εάν λειτουργήσει το μηχάνημα καρδιάς-πνεύμονα. Με ένα μηχάνημα καρδιάς-πνεύμονα, ένας καρδιοχειρουργός μπορεί να πραγματοποιήσει χειρουργική επέμβαση ανοιχτής καρδιάς για να επιδιορθώσει φραγμένες αρτηρίες, βαλβίδες και άλλα.
Μηχανική Καρδιά
Μια μηχανική καρδιά περιλαμβάνει κοιλιακές βοηθητικές συσκευές και ολικές τεχνητές καρδιές. Αυτά τα μηχανήματα μπορούν να βοηθήσουν ή να αντικαταστήσουν την άντληση της καρδιάς για παρατεταμένες περιόδους χωρίς να προκαλέσουν υπερβολική βλάβη στα συστατικά του αίματος.
Για να τοποθετήσει μια μηχανική καρδιά, ένας χειρουργός θα χρειαστεί να αφαιρέσει τις κοιλίες του ασθενούς. Τα VAD-ventricular assist device-κοιλιακή συσκευή υποβοήθησης μπορούν να υποστηρίξουν την αριστερή ή τη δεξιά κοιλία, επιτρέποντας σε ολόκληρη την καρδιά να παραμείνει μέσα στο σώμα. Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι χειρουργοί τοποθετούν μηχανικές καρδιές μόνο όταν η μέγιστη ιατρική αντιμετώπιση έχει αποδειχθεί αναποτελεσματική.
Οι πάροχοι υγείας μπορούν να χρησιμοποιήσουν μια μηχανική καρδιά για να αναζωογονήσουν έναν ασθενή μετά από καρδιακή ανακοπή. Επιπλέον, μια μηχανική καρδιά μπορεί να είναι επωφελής για την ανάκτηση καρδιογενούς σοκ μετά από εγχείρηση καρδιάς ή για ασθενείς που παρουσιάζουν χρόνια καρδιακή ανεπάρκεια και αναμένουν μεταμόσχευση καρδιάς.
Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι γιατροί έχουν χρησιμοποιήσει μηχανικές καρδιές εάν ένας ασθενής δεν πληροί τις προϋποθέσεις για μεταμόσχευση καρδιάς. Ο πρωταρχικός στόχος με μια μηχανική καρδιά είναι να παρέχει ένα αποτελεσματικό, ασφαλές σύστημα, επιτρέποντας στους αποδέκτες να απολαμβάνουν μια βελτιωμένη ποιότητα ζωής. Ορισμένοι λήπτες μηχανικής καρδιάς έχουν επιστρέψει στις καθημερινές δραστηριότητες και ακόμη και στην εργασία.
Το μέλλον της τεχνολογίας της τεχνητής καρδιάς
Η τεχνολογία τεχνητής καρδιάς συνεχίζει να προοδεύει, με τους ερευνητές να δημιουργούν καινοτόμα πρωτότυπα τελευταίας τεχνολογίας για δοκιμές. Μερικές από τις πιο αξιοσημείωτες καινοτομίες στην τεχνολογία τεχνητής καρδιάς περιλαμβάνουν τις ακόλουθες.
Τρισδιάστατη τυπωμένη καρδιά
- 3D-Printed Heart. Στην Ελβετία, ερευνητές στο ETH Zurich δημιούργησαν μια καρδιά με βάση τη σιλικόνη χρησιμοποιώντας τεχνολογία τρισδιάστατης εκτύπωσης. Η τρισδιάστατη εκτυπωμένη καρδιά αποτελείται από ένα μαλακό εμφυτεύσιμο υλικό, διαθέτει δεξιά και αριστερή κοιλία και μπορεί να αντλεί υγρά που μοιάζουν με αίμα. Η τυπωμένη καρδιά ζυγίζει, επίσης, περίπου το ίδιο με μια φυσική ανθρώπινη καρδιά. Ενώ η τρισδιάστατη εκτυπωμένη καρδιά είναι ένα πολλά υποσχόμενο πρωτότυπο, μπορεί να χτυπά, συνεχώς, μόνο για περιόδους 30 λεπτών. Ο Wendelin Stark, καθηγητής στο Ελβετικό Πανεπιστήμιο Επιστήμης και Τεχνολογίας, δημιούργησε την καρδιά που πάλλεται μαζί με τον διδακτορικό φοιτητή Nicholas Cohrs και άλλους ερευνητές χρησιμοποιώντας μια τεχνική χύτευσης κεριού.
- Aerospace Heart. Κινέζοι ερευνητές χρησιμοποίησαν αεροδιαστημική τεχνολογία για να σχεδιάσουν μια τεχνητή καρδιά. Στις 13 Ιανουαρίου 2021, μια ιατρική ομάδα εμφύτευσε την αεροδιαστημική τεχνητή καρδιά σε έναν ασθενή που έπασχε από καρδιακή ανεπάρκεια. Αυτή η τεχνητή καρδιά, γνωστή ως HeartCon, είναι μια ιατρική συσκευή που μπορεί να αντλεί και να μεταφέρει αίμα σε όλο το σώμα για να ανακουφίσει τα συμπτώματα καρδιακής ανεπάρκειας. Ενώ οι μεταμοσχεύσεις καρδιάς είναι αποτελεσματικές, πολλοί ασθενείς μπορεί να χρειαστεί να περιμένουν μεγάλες περιόδους για έναν κατάλληλο δότη. Η HeartCon μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα ζωής και να παρατείνει τη ζωή των ασθενών σε προχωρημένα στάδια καρδιακής ανεπάρκειας.
- Titanium and Magnet Heart. Η BiVACOR είναι μια καινοτόμος τεχνητή καρδιά που χρησιμοποιεί μαγνήτες και τιτάνιο. Ενώ, πολλές τεχνητές καρδιές επικεντρώνονται στη μίμηση του τρόπου με τον οποίο μια πραγματική καρδιά αντλεί αίμα, η BiVACOR χρησιμοποιεί έναν περιστρεφόμενο δίσκο για να στείλει αίμα στους πνεύμονες και το σώμα. Η περιστροφική αντλία υψηλής τεχνολογίας βρίσκεται ανάμεσα σε μαγνήτες, που σημαίνει ότι υπάρχει πολύ μικρή μηχανική φθορά. Επιπλέον, επειδή υπάρχουν τόσο λίγα κινούμενα μέρη, το υπόλοιπο της τεχνητής καρδιάς αποτελείται από στιβαρό τιτάνιο. Αυτή η καρδιά τιτανίου μπορεί να προσαρμόσει τη συνολική της απόδοση στις φυσιολογικές ανάγκες κάθε ασθενούς, ώστε να μπορεί να αντλεί γρηγορότερα κατά τη διάρκεια της άσκησης ή να είναι αρκετά μικρή για τα παιδιά. Οι ερευνητές ελπίζουν, επίσης, να συνδυάσουν αυτή την τεχνολογία με ασύρματη φόρτιση μπαταρίας, ώστε ένας χειρουργός να μπορεί να εμφυτεύσει μια μπαταρία στην καρδιά, εξαλείφοντας την ανάγκη για εξωτερικές συσκευές.
Αυτή τη στιγμή όλα είναι έτοιμα. Ακόμη και οι χειρουργοί έχουν εκπαιδευτεί.
Η ομάδα στοχεύει να ξεκινήσει κλινικές δοκιμές σε περίπου 10 ασθενείς το 2024 και να έχει την τεχνητή καρδιά στην αγορά το 2026. Η πρώτη έκδοση θα συνδεθεί με ένα καλώδιο μέσω του δέρματος σε μια ζώνη μπαταρίας. Η ελπίδα, ωστόσο, είναι ότι στο μέλλον δε θα χρειάζεται αυτή η καλωδιακή σύνδεση.
Βιβλιογραφία
Carmat
Διαβάστε, επίσης,
Έγινε η πρώτη εμφύτευση της τεχνητής καρδιάς του Carpentier
Τα κατάλληλα συμπληρώματα διατροφής για τα καρδιοαγγειακά νοσήματα
Πατήστε, εδώ, για να παραγγείλετε τα κατάλληλα συμπληρώματα διατροφής για τα καρδιοαγγειακά νοσήματα
Η καθοδήγηση για την επιλογή των ποιων συμπληρωμάτων διατροφής, από τα ανωτέρω, είναι κατάλληλα για την ασθένειά σας θα γίνει σε συνεννόηση με το θεράποντα ιατρό.
Διαβάστε, επίσης,