Πέμπτη, 25 Ιουλίου, 2024
ΑρχικήΕναλλακτικές ΘεραπείεςΓιατί η έλλειψη μαγνησίου προκαλεί κράμπες

Γιατί η έλλειψη μαγνησίου προκαλεί κράμπες

Γιατί η έλλειψη μαγνησίου προκαλεί κράμπες, με ποιο τρόπο μπορούν αυτές να βελτιωθούν και ποιους αφορά άμεσα.

Μια από τις βασικές βιοχημικές δράσεις του μαγνησίου, αφορά τη νευρομυϊκή μεταβίβαση και τη μυϊκή σύσπαση, στις οποίες το μαγνήσιο συμμετέχει ως συμπαράγοντας.

Το μαγνήσιο μειώνει την απελευθέρωση της ακετυλοχολίνης από τις νευρικές απολήξεις και καταστέλλει τη διεγερσιμότητα των νευρικών και μυϊκών μεμβρανών.

Το μαγνήσιο διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη μυϊκή σύσπαση και χάλαση, ρυθμίζοντας τους διαύλους ασβεστίου, ευοδώνοντας την επαναπρόσληψη ασβεστίου στο σαρκοπλασματικό δίκτυο, μέσω της εξαρτημένης από το μαγνήσιο ATPάσης και του κυκλικού AMP, αλλά και διευκολύνοντας την αλληλεπίδραση ακτίνης-μυοσίνης, μέσω της ίδιας ATPάσης.

Η υπομαγνησιαιμία μπορεί να προκαλέσει αυτόματους μυϊκούς σπασμούς, μυϊκή αδυναμία, ινιδισμό, κράμπες, τρόμο και παραισθησίες.

Η ανεπάρκεια του μαγνησίου επηρεάζει σημαντικά τη μυϊκή ισχύ. Συνήθεις τακτικές των αθλητών, με σκοπό τον έλεγχο του σωματικού βάρους, μπορεί να οδηγήσουν σε έλλειμμα μαγνησίου. Επειδή οι απώλειες είναι σημαντικές και η πρόσληψη ανεπαρκής, οι αθλητές πιθανά θα πρέπει να λαμβάνουν συμπληρώματα μαγνησίου, ιδιαίτερα κατά την περίοδο απώλειας βάρους.

Υπάρχουν ενδείξεις, ότι ακόμα και οριακή ένδεια μαγνησίου επηρεάζει την απόδοση στην άσκηση και επιδεινώνει τις αρνητικές συνέπειες της έντονης καταπόνησης (π.χ. το οξειδωτικό stress). Η υπερβολική άσκηση αυξάνει, προφανώς, την απώλεια μαγνησίου στα ούρα και τον ιδρώτα και μπορεί να αυξήσει τις ανάγκες σε αυτό κατά 10%-20%.

Στην καθημερινή πράξη, συμπληρώματα μαγνησίου από το στόμα είναι διαθέσιμα και έχουν φανεί ευεργετικά στην αντιμετώπιση των μυϊκών κραμπών και της μυϊκής ατονίας.

Βιβλιογραφία

Berkelhammer C., Bear R. A., Aclinical approach to common electrolyte promblems: 4. Hypomagnesemia. Can Med Assoc J 1985; 132:360-368.

Nunes Matias C., et all., Magnesium and strength in elite judo athletes according to intracellular water changes. Magnes Res 2010; 23:138-141.

Nelsen F. N., Lukaski H. C., Uptade on the relationship between magnesium and exercise. Magnes Res 2006;19:180-189.

Τα καλύτερα βιολογικά συμπληρώματα διατροφής μαγνησίου για τις κράμπες

Πατήστε, εδώ, για να παραγγείλετε τα καλύτερα βιολογικά συμπληρώματα διατροφής μαγνησίου

Αυτή η εικόνα δεν έχει ιδιότητα alt. Το όνομα του αρχείου είναι 10-1024x640.jpg

Διαβάστε, επίσης, παρόμοια άρθρα που μπορεί να σας ενδιαφέρουν

Γιατί είναι απαραίτητο το μαγνήσιο στα παιδιά

To μαγνήσιο και τα οφέλη του

Μυϊκές κράμπες

Οι κατάλληλες βιταμίνες για την υγεία σας

Στεατικό μαγνήσιο

Οστά και κάνναβη

Σύνδρομο ανεπάρκειας μαγνησίου

Η αφυδάτωση προκαλεί πολλές ασθένειες

Τι να κάνετε για να μην παθαίνετε κράμπες

www.emedi.gr

Print Friendly, PDF & Email
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Τα καλύτερα βότανα για την αϋπνία

Τα καλύτερα βότανα για την αϋπνία. Καλύτερος και πιο ξεκούραστος ύπνος με βότανα που εξασφαλίζουν και υγεία και ευεξία. Τα καλύτερα βότανα για την αϋπνία Να...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ