Δευτέρα, 4 Ιουλίου, 2022
ΑρχικήΔιατροφήΤα θρεπτικά συστατικά που έχουν οι μπανάνες

Τα θρεπτικά συστατικά που έχουν οι μπανάνες

Print Friendly, PDF & Email

Οι βιταμίνες και τα μέταλλα που σας προσφέρουν οι μπανάνες

Οι μπανάνες είναι πολύ θρεπτικές

 

Το φαγώσιμο μέρος στις μπανάνες σε ωμή κατάσταση παρέχει τις εξής βιταμίνες και μέταλλα σε μγρ ανά 100 γραμμάρια:

-Καροτίνη 200

-Βιταμίνη Ε 0,2

-Θειαμίνη 0,04

-Ριβοφλαβίνη 0,07

-Νικοτινικό οξύ 0,8

-Πυριδοξίνη 0,51

-Παντοθενικό οξύ 0,26

-Φυλλικό οξύ 22

-Βιταμίνη C 10

-Βιταμίνη Α 81 IU

-Βιοτίνη 0

-Νάτριο 1

-Κάλιο 350

-Ασβέστιο 7

-Μαγνήσιο 42

-Φώσφορος 28

-Σίδηρος 0,4

-Χαλκός 0,16

-Ψευδάργυρος 0,2

-Θείο 13

-Χλώριο 79

-Βιταμίνη Α 81 IU

Επίσης, περιέχει μαγγάνιο 30 mg, φυτικές ίνες 3g, πρωτεΐνη 1 g.

Oι θρεπτικές ιδιότητες των μπανανών αλλάζουν καθώς ωριμάζουν.

Η γεύση της μπανάνας αλλάζει καθώς ωριμάζει

Πότε είναι η κατάλληλη στιγμή για να τρώμε τις μπανάνες;

Θα πρέπει να είναι πράσινες, κίτρινες ή μαύρες;

Υπάρχει μια «σωστή» στιγμή για να τρώτε μια μπανάνα.

Πρώτον, είναι σημαντικό να κατανοήσουμε μερικά από τα οφέλη για την υγεία.

Μια μέτρια μπανάνα (περίπου 126 γραμμάρια) θεωρείται μία μερίδα.

Μια μερίδα μπανάνα περιέχει 110 θερμίδες, 30 γραμμάρια υδατάνθρακες και 1 γραμμάριο πρωτεΐνης.

Οι μπανάνες δεν περιέχουν λιπαρά, χοληστερόλη και νάτριο.

Οι μπανάνες παρέχουν μια ποικιλία βιταμινών και ανόργανων συστατικών.

Οι βιταμίνες και τα μέταλλα που περιέχονται στον τομέα της μπανάνας βοηθήσει ωφελήσει το σώμα σας με διάφορους τρόπους.

Κατ ‘αρχάς, οι μπανάνες συμβάλουν στην προώθηση ενός υγεία της καρδιάς.

Βοηθούν στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης και τη διατήρηση των κατάλληλων επιπέδων χοληστερόλης.

Οι μπανάνες βοηθούν στην προώθηση της υγείας της πέψης. Οι φυτικές ίνες και τα μέταλλα στις μπανάνες βοηθούν στην καλή πέψη και προωθούν την ανάπτυξη των φιλικών βακτηρίων στο έντερο σας.

Οι μπανάνες μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη διατήρηση υγιών οστών. Το ασβέστιο και τα ανόργανα συστατικά που έχουν οι μπανάνες βοηθούν το σώμα να απορροφήσει το ασβέστιο και το μαγνήσιο που είναι υπεύθυνα για υγιή οστά.

Τέλος, οι μπανάνες βοηθούν στην προστασία ματιών και της όρασής σας. Η βιταμίνη Α που περιέχεται στις μπανάνες βοηθά στην προστασία της μεμβράνης στα μάτια και στη διατήρηση της καλής όρασης.

Να τρώτε την μπανάνα στο σωστό χρόνο για να παίρνετε όλα αυτά τα οφέλη

Το διατροφικό προφίλ της μπανάνας αλλάζει καθώς ωριμάζει.

Η πιο ώριμη μπανάνα γίνεται πιο γλυκιά όταν ωριμάζει. Αυτό συμβαίνει επειδή τα ένζυμα στους ιστούς της μπανάνας διασπά το άμυλο σε απλά σάκχαρα. Το άμυλο δεν είναι πολύ γλυκό, αλλά όταν διασπάται σε απλά σάκχαρα γίνεται πιο γλυκιά κι επειδή τα σάκχαρα από την μπανάνα απορροφώνται γρήγορα στην κυκλοφορία του αίματος, μπορεί να συμβεί απότομη αύξηση σακχάρου.

-Η πράσινη μπανάνα

Ένα από τα οφέλη των πράσινων μπανανών είναι η υψηλή περιεκτικότητά τους σε ανθεκτικό άμυλο. Οι πράσινες μπανάνες δεν έχουν τα ίδια επίπεδα σακχάρων, όπως και οι κίτρινες μπανάνες. Εκείνοι που πάσχουν από διαβήτη τύπου 2, καλύτερα να τρώνε άγουρες μπανάνες. Οι άγουρες μπανάνες έχουν επίσης προβιοτικά βακτήρια, που βοηθούν στην καλή υγεία του παχέος εντέρου. Επιπλέον, οι πράσινες μπανάνες βοηθάνε, επίσης να απορροφηθούν τα θρεπτικά συστατικά καλύτερα, ιδιαίτερα το ασβέστιο. 

Οι μπανάνες έχουν αντιοξειδωτική και αντικαρκινική δράση. Τρώγοντας μια ανώριμο μπανάνα σημαίνει ότι μπορεί να χάσετε αυτά τα οφέλη για την υγεία.

-Η κίτρινη μπανάνα

Κατ ‘αρχάς, το σώμα δεν χρειάζεται να μετατρέψει το άμυλο σε απλά σάκχαρα, έτσι είναι πιο εύκολο να χωνευθεί. Οι αντιοξειδωτικές και αντικαρκινικές ιδιότητες της μπανάνας, αυξάνονται, καθώς αυτή ωριμάζει. Οι πλήρως ώριμες μπανάνες, με σκούρα μπαλώματα στην κίτρινη φλούδα, παράγουν TNF (Tumor Necrosis Factor), που έχει την ικανότητα να καταπολεμά τα μη φυσιολογικά κύτταρα. Όσο περισσότερα σκούρα μπαλώματα έχει η μπανάνα, τόσο υψηλότερη είναι η ενίσχυση της άμυνας του οργανισμού που σημαίνει ότι όσο πιο ώριμη είναι η μπανάνα τόσο μεγαλύτερες είναι οι αντικαρκινικές της ιδιότητες. Οι κίτρινες μπανάνες με σκούρες κηλίδες είναι οκτώ φορές πιο αποτελεσματικές στην ενίσχυση των λευκών αιμοσφαιρίων από τις πράσινες.

Υπάρχουν κάποια μικροθρεπτικά συστατικά που χάνονται όταν ωριμάζει μια μπανάνα. Για να μειώσετε την ποσότητα των βιταμινών και ανόργανων συστατικών που χάνονται, καλύτερα να αποθηκεύετε τις μπανάνες της στο ψυγείο, όταν ωριμάζει. Επίσης, όταν ωριμάσει η μπανάνα προκαλεί αύξηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα.

Υπάρχουν οφέλη στην υγεία και από τις άγουρες και από τις ώριμες μπανάνες. 

Διαβάστε, επίσης,

Ρόφημα για βαθύ ύπνο

Τα καλύτερα γλυκά για επιδόρπιο

Μην πετάτε τις φλούδες από τις μπανάνες

Σνακ για να τρώτε όταν κάνετε δίαιτα

Ροφήματα για να χάσετε βάρος

Συνταγές από ροφήματα για όλες τις ασθένειες

Γαστρίτιδα

Πεπτικό έλκος

Χρήσιμες ιατρικές συνταγές με μπανάνα

Όλα τα κόλπα για να σταματήσετε τη διάρροια

Αντικαταστήστε τα ανθυγιεινά τρόφιμα με υγιεινά

Πυριδοξίνη

Αν θέλετε τέλεια γράμμωση στο κορμί σας

 Οι καλύτερες συμβουλές διατροφής από την EMEDI

Κόλπα για να μη νιώθετε εξάντληση

Η κοιλιοκάκη

Μάσκα μπανάνας για λιπαρά δέρματα

Τρόφιμα για να κοιμάστε καλά

Το σύνδρομο της μπλε πάνας

Τα καλύτερα προβιοτικά

Οι καλύτερες τροφές για να ρίξετε την κακή χοληστερίνη

Τι να κάνετε αν πάθετε γαστρεντερίτιδα στις διακοπές

Τροφές φάρμακα

Κόλπα για να βελτιώσετε τη μνήμη σας

Τα οφέλη που έχουν οι φυτικές ίνες για την υγεία

Συντήρηση τροφίμων

Μελατονίνη

Τροφές που μας κάνουν ευτυχισμένους

Οι ευεργετικές ιδιότητες της μπανάνας

Το κάλιο είναι πολύτιμο

Να τρώτε μία μπανάνα όταν αθλείστε

Γιατί είναι απαραίτητο το μαγνήσιο στα παιδιά

To μαγνήσιο και τα οφέλη του

Βιταμίνες για τον καρκίνο παχέος εντέρου

 Ποιες τροφές περιέχουν πολύ κάλιο

Διατροφή στην περίοδο

Ποιες είναι οι αλκαλικές και ποιες οι όξινες τροφές

Τα καλύτερα για τις ημικρανίες

Ο καλύτερος τρόπος για να διαλέξετε το φύλο του μωρού σας

Διαιτολόγιο για τα αντιπηκτικά

Όταν έχετε διάρροια

Όταν κάποιος δεν μπορεί να καταναλώσει γαλακτοκομικά

Οι καλύτερες αντιοξειδωτικές τροφές

Αν έχετε πιει πολύ και ξυπνάτε χάλια

Διατροφή για τον υποθυρεοειδισμό

Διατροφή για τη δυσμηνόρροια

Δίαιτα κατά της δυσκοιλιότητας

Δίαιτα κατά της διάρροιας

Απώλεια βάρους με την οσμή

Συμβουλές για την διατροφή και την άσκηση

www.emedi.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Πονοκέφαλος στα παιδιά

Ο πονοκέφαλος στα παιδιά μπορεί να είναι σύμπτωμα μιας ποικιλίας καταστάσεων υγείας. Η πιο συχνή αιτία είναι συνήθως η ημικρανία, ο πονοκέφαλος τάσης, το...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ