Κυριακή, 27 Νοεμβρίου, 2022
ΑρχικήΕναλλακτικές ΘεραπείεςAntistress ΘεραπείεςΗ θεραπευτική δύναμη της άσκησης

Η θεραπευτική δύναμη της άσκησης

Η έλλειψη φυσικής δραστηριότητας είναι υπεύθυνη για πολλές ασθένειες.

Πολλοί θάνατοι παγκοσμίως οφείλονται στην έλλειψη φυσικής δραστηριότητας.

Τα μη δραστήρια άτομα έχουν 30% μεγαλύτερο κίνδυνο θανάτου από οποιοδήποτε νόσημα.

Τι είναι η φυσική δραστηριότητα;

Η φυσική δραστηριότητα είναι κάθε μορφή κίνησης σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, στο σπίτι, στην εργασία ή στον ελεύθερο χρόνο του ατόμου, ακόμη και στις διακοπές.

Η φυσική δραστηριότητα μπορεί να διακριθεί σε χαμηλής, μέτριας και υψηλής έντασης.

fysikh dra 1

Παραδείγματα φυσικής δραστηριότητας

  • Βάδιση
  • Γρήγορο περπάτημα
  • Ποδηλασία
  • Κολύμπι
  • Τρέξιμο
  • Αθλήματα
  • Ρακέτες
  • Γιόγκα
  • Τένις
  • Απλή γυμναστική
  • Αεροβική γυμναστική
  • Διάδρομος
  • Βάρη
  • Προπόνηση δύναμης
  • Τάι τσι
  • Διαλογισμός
  • Οικιακές εργασίες
  • Και αμέτρητα άλλα
  • Οποιαδήποτε κίνηση θεωρείται φυσική δραστηριότητα

fysikh dra 3

Τα οφέλη της φυσικής δραστηριότητας στην υγεία

  • Διατήρηση της υγείας του καρδιοαγγειακού συστήματος (Θεραπεύει τα καρδιολογικά νοσήματα. Η καρδιαγγειακή άσκηση μπορεί να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο θανάτου από καρδιακές παθήσεις (και καρκίνο) και για άτομα με δείκτη μάζας σώματος στην περιοχή των παχύσαρκων).
  • Διατήρηση της υγείας του αναπνευστικού συστήματος (Χρόνια αναπνευστικά νοσήματα, δύσπνοια κ.ά)
  • Διατήρηση της υγείας του μυοσκελετικού συστήματος (Μυϊκή αδυναμία κ.ά. Αναδομεί Οστά και Μυς. Με την πάροδο του χρόνου, η οστική μας πυκνότητα μειώνεται και η φυσιολογική απώλεια οστού γίνεται οστεοπόρωση. Οι αθλητές, ιδιαίτερα όσοι ασχολούνται με βάρη, έχουν μεγαλύτερη οστική πυκνότητα από τους μη ενεργούς συνομηλίκους τους. Όταν τα οστά αισθάνονται φορτίο, ένα μικρό ηλεκτρικό σήμα προκαλεί την ανάπτυξη του οστού. Και η προπόνηση δύναμης είναι επωφελής σε οποιαδήποτε ηλικία. Οι μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες που κάνουν προπόνηση αντίστασης δύο φορές την εβδομάδα για ένα χρόνο αποφεύγουν την απώλεια οστού και αυξάνουν την οστική τους πυκνότητα. Η άσκηση βελτιώνει την κυκλοφορία, τη νευρολογική δραστηριότητα και μια ποικιλία βιοχημικών επιδράσεων που προάγουν την επούλωση.
  • Διατήρηση υγιούς σωματικού βάρους (κάψιμο θερμίδων)
  • Διατήρηση της υγείας του ανοσοποιητικού συστήματος (Οι άνθρωποι που ασκούνται τακτικά έχουν μειωμένο κίνδυνο να νοσήσουν από κοινό κρυολόγημα. Τα άτομα που είναι σε καλή φυσική κατάσταση αναφέρουν 60 έως 90 τοις εκατό λιγότερα κρυολογήματα από εκείνα που δεν είναι δραστήρια. Η άσκηση πιστεύεται ότι υποστηρίζει την ανοσία με διάφορους τρόπους: αφαιρώντας τα βακτήρια από τους πνεύμονες μέσω αυξημένης αναπνοής και κυκλοφορίας. ξεπλένοντας τις καρκινογόνες ουσίες από το σώμα με τα ούρα και τον ιδρώτα. και στέλνοντας υψηλότερη συγκέντρωση αντισωμάτων και λευκών αιμοσφαιρίων (αμυντικά κύτταρα του σώματος) γύρω από το σώμα με ταχύτερο ρυθμό. Είναι, επίσης, πιθανό ότι η προσωρινή αύξηση της θερμοκρασίας του σώματος μπορεί να αποτρέψει την ανάπτυξη βακτηρίων. Τέλος, η άσκηση επιβραδύνει την απελευθέρωση ορμονών που σχετίζονται με το στρες. Το άγχος αυξάνει την πιθανότητα ασθένειας και η σωματική δραστηριότητα βοηθά στην ανακούφιση από το άγχος με τρόπους που υποστηρίζουν την υγεία του νου-σώματος και του νευρικού συστήματος.)
  • Καταπολεμά τη φλεγμονή (Η φλεγμονή είναι μια από τις αιτίες σχεδόν όλων των χρόνιων ασθενειών, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων καρκίνων. Η φλεγμονή μπορεί να μετρηθεί με την C-αντιδρώσας πρωτεΐνης (CRP) και αναβοσβήνει όταν το ανοσοποιητικό σας σύστημα βρίσκεται σε κατάσταση χρόνιας αντίδρασης. Μόρια αγγελιοφόρων του ανοσοποιητικού συστήματος, που ονομάζονται κυτοκίνες, πυροδοτούνται από την κακή διατροφή και την καθιστική ζωή. Ένα κανονικό, μέτριο πρόγραμμα άσκησης μπορεί να μειώσει απότομα την CRP, να μειώσει τη φλεγμονή, και τον κίνδυνο αθηροσκλήρωσης (συσσώρευση λιπαρών ουσιών στις αρτηρίες), έναν κύριο παράγοντα στις καρδιακές παθήσεις. Η βασική αιτία της φλεγμονής: μια διατροφή βασισμένη σε επεξεργασμένα τρόφιμα, όχι αρκετή άσκηση και πολύ στρες. Αυξήσετε την άσκηση και να προσθέσετε δραστηριότητες κατά του άγχους, όπως διαλογισμό, τάι τσι και γιόγκα.
  • Εξισορροπεί τις ορμόνες (Η άσκηση παίζει ισχυρό ρόλο στη ρύθμιση των επιπέδων ορμονών και σακχάρου στο αίμα, βοηθώντας στην προστασία ακόμη και εκείνων των ατόμων που διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου που σχετίζεται με τις ορμόνες και διαβήτη τύπου 2 και βοηθώντας όσους αναπτύξουν τέτοιες ασθένειες να τις διαχειριστούν με μεγαλύτερη επιτυχία. Στην πραγματικότητα, η άσκηση είναι ένας από τους ακρογωνιαίους λίθους της θεραπείας του διαβήτη (μαζί με τη διατροφή και τη φαρμακευτική αγωγή) και πολλοί με τη νόσο μπορούν να εξαλείψουν την ανάγκη τους για φαρμακευτική αγωγή εάν ασκούνται και τρώνε σωστά. Τα άτομα με προδιαβήτη, ανεξαρτήτως ηλικίας ή εθνικότητας, που ρυθμίζουν τη διατροφή τους και αυξάνουν το επίπεδο φυσικής τους δραστηριότητας, μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης τύπου 2 διαβήτης πιο σημαντικά από εκείνους που παίρνουν φάρμακα (58 τοις εκατό έναντι 31 τοις εκατό). Ενσωματώνοντας αυτές τις αλλαγές, όσοι κινδυνεύουν μπορεί να είναι σε θέση να επιστρέψουν τη γλυκόζη στο αίμα τους σε φυσιολογικά επίπεδα. Τέλος, η άσκηση μπορεί να βοηθήσει στον περιορισμό συγκεκριμένων τύπων ορμονικά σχετιζόμενων καρκίνων, ειδικά καρκίνων του μαστού και του παχέος εντέρου. Υπάρχει 30 τοις εκατό μειωμένος κίνδυνος υποτροπής και θανάτου από καρκίνο του μαστού όταν οι γυναίκες που διαγνώστηκαν με τη νόσο περπατούν δύο έως τρεις ώρες την εβδομάδα, σε σύγκριση με τις αδρανείς συνομήλικές.
  • Διατήρηση της αρτηριακής πίεσης σε φυσιολογικά επίπεδα
  • Καταπολεμά την αϋπνία
  • Μειώνει τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα
  • Μειώνει την κακή χοληστερόλη (LDL) κι αυξάνει την καλή χοληστερόλη (HDL)
  • Μεγιστοποιεί τη Νοητική Οξύτητα (Η αδράνεια θέτει σε μεγαλύτερο κίνδυνο για άνοια που σχετίζεται με την ηλικία, Αλτσχάιμερ και γενική γνωστική παρακμή. Μόλις τρεις μήνες αερόβιας προετοιμασίας μπορούν να ενθαρρύνουν τον εγκέφαλο να αναπτύξει νέα νευρικά κύτταρα. Η άσκηση αυξάνει την πρόσληψη ενός αυξητικού παράγοντα στον εγκέφαλο που βοηθά τους νευρώνες να λειτουργούν καλύτερα, αλλάζει τα γενετικά πρότυπα και ενισχύει τη ροή του αίματος, κάτι που ενθαρρύνει την ταχύτερη πυροδότηση των νευρώνων και βελτιώνει την ικανότητά μας να συγκεντρωθούμε.
  • Διατήρηση τη Ψυχικής, της Πνευματικής και Σεξουαλικής Υγείας (η άσκηση καταπολεμάει το στρες, το άγχος, την κατάθλιψη, τις φοβίες κ.ά. Η σωματική δραστηριότητα έχει ισχυρή επίδραση στην ψυχική υγεία. Βελτιώνει τη διάθεση και μειώνει τα συμπτώματα της κατάθλιψης. Προκαλώντας αλλαγές στην παραγωγή νορεπινεφρίνης, ντοπαμίνης και σεροτονίνης στο σώμα, η άσκηση λειτουργεί ως φυσικό αντικαταθλιπτικό. Η άσκηση προάγει την παραγωγή σεροτονίνης. Η άσκηση είναι τόσο ισχυρή όσο η φαρμακευτική αγωγή  και πολλές φορές πιο ισχυρή. Ένα κύριο σύμπτωμα της κατάθλιψης, ωστόσο, είναι η έλλειψη κινήτρων – και εκεί έγκειται η δυσκολία στη χρήση της άσκησης για να σπάσει ο κύκλος της κατάθλιψης. Αυξήσετε τα συνιστώμενα 30 λεπτά την ημέρα άσκησης διαιρώντας τα σε πέντε έως 10 λεπτά τη φορά. Το πιο δύσκολο μέρος της άσκησης είναι τα πρώτα πέντε λεπτά. Επίσης, οι άνδρες άνω των 50 που είναι σωματικά δραστήριοι έχουν 30 % χαμηλότερο κίνδυνο στυτικής δυσλειτουργίας σε σύγκριση με εκείνους που δεν είναι δραστήριοι. Φυσιολογικά, η βελτιωμένη ροή αίματος πιστεύεται ότι βοηθά στη στυτική δυσλειτουργία, αλλά η άσκηση βελτιώνει επίσης την εικόνα του εαυτού, την αυτοπεποίθηση του σώματος και την ορμονική ισορροπία που είναι όλα σημαντικά συστατικά μιας ικανοποιητικής σεξουαλικής ζωής.  Εκτός από τη σεξουαλική θεραπεία, η σωματική δραστηριότητα καταπολεμά τον καρκίνο και την αρτηριακή υπέρταση. Η άσκηση μυαλού-σώματος, συμπεριλαμβανομένου του τάι τσι και της γιόγκα, έχουν καλά αποτελέσματα στην αρτηριακή πίεση και στην αντίληψη του στρες. Η άσκηση μπορεί επίσης να βοηθήσει να σπάσει ο κύκλος της εμμονικής ανησυχίας ανακατευθύνοντας τη συναισθηματική, ψυχική και σωματική μας ενέργεια. Ακόμη η άσκηση μειώνει την τάση για δραστηριότητες που αυξάνουν το άγχος.

fysikh dra 4

Πώς να καίτε περισσότερες θερμίδες κατά τη διάρκεια της άσκησης

  • Να αλλάζετε ρυθμό κατά τη διάρκεια της άσκησης. έτσι αυξάνεται ο μεταβολισμός και η καύση θερμίδων
  • Αυξήστε τις επαναλήψεις. Πρέπει να νιώσετε τη κόπωση στους μυς που ασκείτε, γιατί αυτό σημαίνει ότι κάψατε περισσότερες θερμίδες
  • Να γυμνάζετε εναλλάξ διαφορετικές μυϊκές ομάδες

Αν θέλετε μια πιο υγιή καρδιά, ένα πιο κοφτερό μυαλό και μια καλύτερη σεξουαλική ζωή, αν θέλατε να είστε καλύτερα εξοπλισμένοι για την καταπολέμηση του καρκίνου και των καρδιαγγειακών παθήσεων, την καταπολέμηση του κοινού κρυολογήματος, ακόμη και την επούλωση πληγών γρηγορότερα φροντίστε να κάνετε τη φυσική δραστηριότητα μέρος της καθημερινότητάς σας.

Δεν υπάρχει κανένα φάρμακο τόσο αποτελεσματικό όσο η άσκηση.

Αν και πολλοί πιστεύουν ότι η άσκηση είναι προληπτικό μέτρο στην πραγματικότητα, η άσκηση έχει ένα ευρύ φάσμα θεραπευτικών επιδράσεων στο σώμα.

Η άσκηση όχι μόνο χτίζει μυς και οστά, αλλά αλλάζει επίσης τον τρόπο λειτουργίας των γονιδίων σας, καθιστώντας λιγότερο πιθανό να πάθετε καρκίνο, να σκληρύνουν οι αρτηρίες σας ή να υποφέρετε από κατάθλιψη. Η άσκηση, επίσης, μπορεί να σας βοηθήσει να ανακάμψετε πιο εύκολα και με επιτυχία από πολλά νοσήματα.

Η καλή φυσική κατάσταση έχει παγκόσμια θεραπευτικά αποτελέσματα, δουλεύοντας ταυτόχρονα σε πολλαπλά συστήματα για τη βελτίωση της ψυχικής, πνευματικής και σωματικής υγείας. Στην πραγματικότητα, η άσκηση βοηθά σχεδόν κάθε σύστημα στο σώμα. Δεδομένου ότι αυτά τα συστήματα είναι αλληλένδετα, μπορεί να είναι δύσκολο να κατηγοριοποιηθούν τα πολλά ειδικά οφέλη της άσκησης.

Τα καλύτερα συμπληρώματα διατροφής για την άσκηση

Πατήστε, εδώ, για να παραγγείλετε τα καλύτερα συμπληρώματα διατροφής για την άσκηση

fysikh dra 5

Διαβάστε, επίσης,

Μη ινσουλινοεξαρτώμενος σακχαρώδης διαβήτης (τύπου 2)

Παχυσαρκία

Χρήσιμες πληροφορίες για την αθηροσκλήρυνση

Κόλπα για να αυξήσετε την τεστοστερόνη σας φυσικά

Προγνωστικοί παράγοντες στον καρκίνο

Τονώστε το μεταβολισμό σας

Αν δε σας αρέσει η γυμναστική

Γιατί πρέπει να ξεκινήσετε από αύριο το περπάτημα

Απλές οδηγίες για την πρόληψη του καρκίνου

Αντιμετωπίστε την οσφυαλγία χωρίς φάρμακα

Πόση γυμναστική πρέπει να κάνουμε

Ποιότητα ζωής και καρκίνος

Ινομυαλγία

Το τεστ της μέσης

www.emedi.gr

Print Friendly, PDF & Email
Προηγούμενο άρθροΜαλλιά, νύχια και δέρμα
Επόμενο άρθροΆλατα Νεκράς Θάλασσας
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Καψικόν

Ανανάς

Πλουμέρια

Νεραντζιά

Ερυθρίνα

Κακαόδεντρο

Ελικόνια

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Καψικόν

Καψικόν. Τα οφέλη στην Υγεία από τις καυτερές πιπεριές που περιέχουν καψαϊκίνη είναι πολλά. Το καψικόν ή Capsicum annuum ή Καψικόν το ετήσιον ή πιπεριές...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ