Τετάρτη, 29 Ιουνίου, 2022
ΑρχικήΚλασική ΙατρικήΔερματολογίαΠροβιοτικά για την υγεία του δέρματος

Προβιοτικά για την υγεία του δέρματος

Print Friendly, PDF & Email

Τα οφέλη από τα προβιοτικά στην υγεία του δέρματος

Η φροντίδα του δέρματος με φιλικά βακτήρια έχει πολλά οφέλη.

Ένα ελληνικό γιαούρτι την ημέρα είναι ιδανικό για την υγεία του εντέρου, αλλά και κατάλληλο για τη φροντίδα του δέρματος.

Τι είναι το μικροβίωμα του εντέρου;

Είναι «το σύμπαν των διαφορετικών μικροοργανισμών που συμβιώνουν στο σώμα μας μαζί μας.

Το μικροβίωμα του δέρματος

Κάθε περιοχή του σώματός σας έχει το δικό του μοναδικό μικροβίωμα (κυρίως καλών) ιών, μυκήτων και βακτηρίων.

Τα μικρόβια στο δέρμα σας, το μεγαλύτερο όργανο στο σώμα σας, ρυθμίζει τη φλεγμονή και χρησιμεύει ως φράγμα ενάντια σε παθογόνους παράγοντες.

Ορισμένα μικρόβια του δέρματος είναι ακίνδυνα ή ωφέλιμα. Τα καλά βακτήρια του δέρματος βοηθούν στην εξόντωση παθογόνων βακτηρίων, όπως ο ανθεκτικός στα αντιβιοτικά Staphylococcus aureus.

Τα βακτήρια μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στην προώθηση της υγείας του δέρματος εμποδίζοντας τις λοιμώξεις να γίνουν πιο σοβαρές.

Όταν τα βακτήρια που ζουν στο δέρμα αναπαράγονται με φυσιολογικό ρυθμό, τότε το δέρμα είναι υγιές.

Όταν όμως η ισορροπία της χλωρίδας του δέρματος διαταράσσεται, τότε τα φιλικά βακτήρια που ζουν στο δέρμα καταπιέζονται από τα παθογόνα και προκαλούν σοβαρά δερματικά προβλήματα. Έτσι το δέρμα γίνεται ευαίσθητο, ξηρό και εμφανίζεται ακμή.

derma probiotic 5

Από τι επηρεάζεται το μικροβίωμα του δέρματος

  • Ατμοσφαιρική ρύπανση
  • UV ακτινοβολία
  • Αλλεργιογόνα
  • Διατροφή
  • Τρόπος ζωής
  • Χημικά καλλυντικά
  • Χημικά φάρμακα
  • Χημικές ουσίες
  • Τραυματισμοί δέρματος
  • Στρες και άγχος
  • Άλλα μικρόβια μπορούν να έχουν τόσο καλά όσο και κακά αποτελέσματα. Τα βακτήρια Cutibacterium acnes, για παράδειγμα, μπορούν να ωφελήσουν το δέρμα σας, αλλά μπορεί να προκαλέσουν και ακμή.
  • Η χρόνια φλεγμονή, το στρες, οι αλλαγές στην περιποίηση του δέρματος και η διατροφή σας, μεταξύ άλλων παραγόντων, μπορεί να δημιουργήσει μια ανισορροπία στα μικρόβια και να προκληθούν λοιμώξεις ή δερματικές παθήσεις, όπως ακμή, έκζεμα και ροδόχρους ακμή. Γι΄αυτό είναι απαραίτητη η φροντίδα του μικροβιώματος του δέρματος.
  • Η επιδερμίδα αποτελείται από πολλά διαφορετικά είδη κυττάρων, όπως, κερατινοκύτταρα που δημιουργούν τον προστατευτικό φραγμό, μελανοκύτταρα, κύτταρα Langerhans, αλλά και μαστοκύτταρα και μακροφάγα στο χόριο που βοηθούν την άμυνα και την προστασία του δέρματος.
  • Η αυξανόμενη έρευνα υποδηλώνει ότι τα προϊόντα περιποίησης του δέρματος με πρεβιοτικά, προβιοτικά και μεταβιοτικά βοηθούν στην αποκατάσταση της ισορροπίας των υγιών μικροβίων.
  • Ένα ισορροπημένο μικροβίωμα μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του εκζέματος, της ακμής, του ξηρού δέρματος, ακόμη και των ρυτίδων και του καρκίνου του δέρματος που συνδέονται με τη βλάβη από την υπεριώδη ακτινοβολία.derma probiotic 1
  • Τα προβιοτικά, τα πρεβιοτικά και τα μεταβιοτικά μπορούν όλα να βοηθήσουν στη βελτίωση του μικροβιώματος του δέρματός σας.
  • Τα θρεπτικά συστατικά και το συνολικό περιβάλλον κάνουν τη διαφορά για ένα μικρόβιο να μπορεί να επιβιώσει και μπορεί να επηρεάσει αυτό που κάνει ένα παθογόνο μικρόβιο.

Προβιοτικά

Τα προβιοτικά είναι ζωντανά βακτήρια που υποστηρίζουν τα υγιή βακτήρια στο σώμα σας. Γνωρίζουμε ότι ορισμένα βακτήρια είναι καλά για εμάς και τα λαμβάνουν ασθενείς, τα κακά βακτήρια πεθαίνουν. Η χρήση προβιοτικών τόσο σε χάπια όσο και σε τοπική μορφή μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη και τη θεραπεία δερματικών παθήσεων, συμπεριλαμβανομένου του εκζέματος, της ακμής, του ξηρού δέρματος και της βλάβης του δέρματος που προκαλείται από την υπεριώδη ακτινοβολία.

Ορισμένα προβιοτικά έχουν αποδειχθεί ότι ενισχύουν την παραγωγή κεραμιδίων ή λιπιδίων (λιπών) στο δέρμα που παγιδεύουν την υγρασία αι διατηρούν υπό έλεγχο τα επίπεδα των βακτηρίων που προκαλούν ακμή.

Τα άτομα με έκζεμα έχουν χαμηλότερα επίπεδα κεραμιδίων, οπότε η αντικατάστασή τους μπορεί να είναι πολύ σημαντική. Μελέτες υποδεικνύουν ότι η εφαρμογή προβιοτικών προϊόντων φροντίδας του δέρματος μπορεί να μειώσει τις εστίες ακμής και να θεραπεύσει το ξηρό δέρμα και το έκζεμα.

Αρκετές μικρές αλλά πολλά υποσχόμενες μελέτες υποδεικνύουν επίσης ότι τα προβιοτικά μπορούν να βοηθήσουν στην καταπολέμηση της γήρανσης του δέρματος και ακόμη και του καρκίνου του δέρματος.

Το pH του δέρματος αυξάνεται με την ηλικία, καθιστώντας το πιο ξηρό και επιτρέποντας την ανάπτυξη περισσότερων «κακών» βακτηρίων.

Η υπεριώδης βλάβη από τον ήλιο επηρεάζει, επίσης, την ικανότητα του δέρματος να καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες, οι οποίες είναι φυσιολογικά υποπροϊόντα των σωματικών μας μεταβολικών διεργασιών που βλάπτουν τα κύτταρά μας.

Έρευνες δείχνουν ότι ορισμένα προβιοτικά τροφοδοτούν υγιή βακτήρια για να εξισορροπήσουν το pH του δέρματος και να το προστατεύσουν από βλάβες των ελεύθερων ριζών.

Ορισμένα βακτήρια μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη των καρκίνων του δέρματος και μπορεί να αλλάξουν μερικούς τρόπους ανάπτυξης του δέρματος, ώστε να έχει μια πιο υγιή εμφάνιση.

Από τα φιλικά βακτήρια τα Bifidobacteria βελτιώνουν την ανοσία του δέρματος, καθυστερούν τη γήρανση και προλαμβάνουν τις δερματικές παθήσεις, όπως, το έκζεμα. Αλλά και οι Lactobacilli αντιμετωπίζουν τους παθογόνους μικροργαινισμούς, έχουν ανοσορρυθμιστική δράση, αντιφλεγμονώδη δράση κι ενισχύουν το φυσικό φραγμό του δέρματος.

Πρεβιοτικά

Τα πρεβιοτικά είναι λίπασμα για καλά βακτήρια. Τα πρεβιοτικά είναι μη πέψιμες ενώσεις που τρέφουν και υποστηρίζουν τα καλά βακτήρια και διατηρούν υπό έλεγχο τα κακά βακτήρια.

Ενώ είναι, συνήθως, γνωστοί ως σύνθετοι υδατάνθρακες, τα πρεβιοτικά είναι στην πραγματικότητα οτιδήποτε χρησιμοποιείται για να διαμορφώσει το μικροβιακό περιβάλλον και να το αλλάξει με τρόπο που προάγει την υγεία.

Δερματικές παθήσεις όπως η ροδόχρους ακμή και η ατοπική δερματίτιδα, καθώς και τα φάρμακα για την ακμή, όπως τα ρετινοειδή και το υπεροξείδιο του βενζολίου μπορούν να βλάψουν τη λειτουργία φραγμού του δέρματος που προστατεύει από τα κακά βακτήρια.

Ορισμένα πρεβιοτικά βοηθούν στην εξισορρόπηση του pH του δέρματος ή στη λειτουργία του φραγμού του δέρματος, το οποίο ενισχύει τα υγιή βακτήρια.

Υπάρχουν και τοπικά πρεβιοτικά δέρματος. Κάθε προϊόν φροντίδας δέρματος που βελτιώνει το δέρμα πιθανότατα έχει ένα πρεβιοτικό όφελος. Τα λιπίδια στα ενυδατικά καλλυντικά, για παράδειγμα, υποστηρίζουν τη λειτουργία φραγμού του δέρματος και έχει αποδειχθεί ότι βοηθούν στην ανάπτυξη υγιών βακτηρίων του δέρματος.

Όταν χρησιμοποιείτε μια κοινή ενυδατική κρέμα και το δέρμα σας γίνεται λιγότερο ξηρό και κόκκινο, το μικροβίωμά σας βελτιώνεται. Με έναν τρόπο που μπορείτε να σκεφτείτε μια ενυδατική κρέμα ήδη αρχίζει να εκμεταλλεύεται την έννοια της πρεβιοτικής θεραπείας. Δεν μπορείτε να βοηθήσετε το δέρμα και να μην βοηθήσετε το μικροβίωμα. Είναι αλληλένδετα.

Πολλές εταιρείες φροντίδας δέρματος ρυθμίζουν τα συστατικά τους, ώστε να δίνουν στο μέγιστο όφελος για τα υγιή βακτήρια.

Μεταβιοτικά

Τα μεταβιοτικά είναι υποπροϊόντα ζύμωσης που παράγονται από βακτήρια που είναι καλά για εσάς.

Ένα παράδειγμα είναι τα αντιμικροβιακά πεπτίδια ή αμινοξέα βραχείας αλυσίδας που απαντώνται φυσικά στο δέρμα και ενισχύουν την ανοσία του.

Ένα άλλο παράδειγμα είναι τα λιπαρά οξέα βραχείας αλυσίδας, τα οποία τροφοδοτούν καλά μικρόβια και ενισχύουν την απορρόφηση νερού, νατρίου και ηλεκτρολυτών. Φαίνεται πραγματικά ότι είναι πολύ σημαντικά για το δέρμα και το σώμα δεν μπορεί να τα φτιάξει μόνο του.

Εάν τα βακτήρια στο δέρμα σας δεν παράγουν αρκετά λιπαρά οξέα ή πεπτίδια, ένα τοπικό προϊόν με λιπαρά οξέα μπορεί να του δώσει ώθηση.

derma probiotic 2

Προϊόντα για την ενίσχυση του μικροβιώματος του δέρματος

Βιολογικά καλλυντικά δέρματος

Καθαριστικά, κρέμες, μάσκες, οροί κ.ά με προβιοτικά, πρεβιοτικά ή μεταβιοτικά. Μη χρησιμοποιείτε αντισηπτικά γιατί καταστρέφουν το φυσικό φραγμό.

Διατροφή

Η υγιεινή διατροφή με φρούτα, λαχανικά, σπόρους, ξηρούς καρπούς, ελληνικό γιαούρτι, κεφίρ, βιολογικό γάλα, διάφορα τυριά κόκκινο κρασί, πράσινο τσάι κ.α προάγει την ανάπτυξη των φιλικών βακτηρίων. Επίσης, η αποφυγή ζάχαρης κι επεξεργασμένων τροφίμων θεωρείται επιτακτική.

Συμπληρώματα διατροφής

Τα συμπληρώματα διατροφής με προβιοτικά χαρίζουν ισορροπία στο μικροβίωμα του δέρματος.

derma probiotic 7

Συμπερασματικά, τα οφέλη των φιλικών βακτηρίων στην υγεία του δέρματος

  • Πρόληψη και θεραπεία αλωπεκίας
  • Προστασία από την υπεριώδη ακτινοβολία
  • Πρόληψη πρόωρης γήρανσης
  • Αντιρυτιδική προστασία
  • Ενίσχυση του φραγμού του δέρματος
  • Πρόληψη φωτογήρανσης
  • Θεραπεία ξηροδερμίας
  • Πρόληψη δυσχρωμιών, κηλίδων και υπερμελάγχρωσης δέρματος
  • Ταχύτερη επούλωση πληγών και τραυματισμών δέρματος
  • Θεραπεία δερματικών παθήσεων, όπως ατοπική δερματίτιδα, έκζεμα, ψωρίαση, ακμή, ροδόχρους ακμή κ.ά
  • Προστασία από τους περβαλλοντικούς ρύπους
  • Βελτιώνουν τη χροια, την υφή δέρματος και θεραπεύουν την ερυθρότητα δέρματος

Τα καλύτερα προβιοτικά για την υγεία σας

Πατήστε, εδώ, για να παραγγείλετε τα κατάλληλα προβιοτικά για την υγεία σας

derma probiotic 4

Διαβάστε, επίσης,

Σταματήστε να παίρνετε χημικά φάρμακα για την υγεία του εγκεφάλου σας

Πώς τα προβιοτικά βοηθούν στη μείωση του στρες

Όλοι πια πάσχουν από κατάθλιψη

Χρήσιμες πληροφορίες για τα γαλακτοκομικά

Είναι υγιεινή η μαγιά;

Οι καλύτερες ουσίες για την κατάθλιψη, το άγχος και την ανησυχία

Απλές συμβουλές για να αντιμετωπίσετε την κατάθλιψη

Συμπληρώματα διατροφής για τη φλεγμονώδη νόσο εντέρου

Προβιοτικά και καρκίνος

Κατάθλιψη και γονίδια

Εναλλακτικές λύσεις γάλακτος

Να προτιμάτε το βιολογικό και αφιλτράριστο μηλόξυδο

Αυξήστε τα φιλικά βακτήρια του εντέρου με το περπάτημα

Τα προβιοτικά θεραπεύουν την οστεοπόρωση

Η μεσογειακή διατροφή ιδανική για τη διατήρηση της υγείας του εντέρου

Προβιοτικά για τη διατήρηση της υγείας

Διατηρήστε υγιές βάρος με το μικροβίωμα του εντέρου σας

Το έντερο υπεύθυνο για όλες τις ασθένειες

Η καθημερινή διατροφή των καρκινοπαθών

Αν έχετε κατάθλιψη να παίρνετε προβιοτικά

Τα προβιοτικά βελτιώνουν τον ύπνο και απαλλάσσουν από το άγχος

Το άγχος και η κατάθλιψη θεραπεύονται με προβιοτικά

Εξατομικευμένα προβιοτικά για τη δική σας ασθένεια

Μείγμα βοτάνων EMEDI BIO για το ευερέθιστο έντερο

Χυμός για να καθαρίσετε το έντερό σας

Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τα βακτήρια

Να παίρνετε τα προβιοτικά μόλις τελειώσει η αντιβίωση

Τα κρυφά συστατικά τροφίμων επιδεινώνουν τις χρόνιες παθήσεις

Πώς το έντερο επηρεάζει το δέρμα σας

Ποιοι πρέπει να παίρνουν προβιοτικά

Προστατευθείτε από τα παράσιτα

Να τρώτε γιαούρτι κάνει καλό

Φτιάξτε νόστιμο ξινόγαλα

Τα προβιοτικά θεραπεύουν τις νευροψυχιατρικές διαταραχές

Τα προβιοτικά προστατεύουν από τον καρκίνο

Όλες οι ασθένειες ξεκινούν από το έντερο

Κακοσμία του στόματος

Ορθομοριακή διατροφή για όσους κάνουν άσκηση

Ορθομοριακή αποτοξίνωση του γαστρεντερικού συστήματος

Συμπληρώματα διατροφής για τις παθήσεις του πεπτικού

Απώλεια βάρους με το μικροβίωμα του εντέρου

Σύνδρομο διαρροής εντέρου

H βλεννογονίτιδα

Τα καλύτερα προβιοτικά

Υγεία του πεπτικού συστήματος

Τι είναι τα προβιοτικά

Οι βιταμίνες για όσους παίρνουν πολύ αντιβίωση 

Οι καλύτερες τροφές αποτοξίνωσης 

Αντιμετωπίζοντας τις παρενέργειες των αντιβιοτικών 

Κεφίρ

Θεραπεία ασθενειών ανάλογα με το μικροβίωμα του εντέρου

Προβιοτικά για καλή στοματική υγιεινή 

Η λίστα με τα φιλικά βακτήρια

Το καλύτερο γιαούρτι είναι ελληνικό

Χρήσιμες συνταγές με μηλόξυδο 

Τα καλύτερα προβιοτικά

Προβιοτικά για καλή στοματική υγιεινή

Ποιοι πρέπει να πίνουν κομπούχα

www.emedi.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Κροκέτες μπακαλιάρου με σαλάτα

Σπιτικές κροκέτες μπακαλιάρου με σαλάτα Νόστιμες κροκέτες μπακαλιάρου με σαλάτα ΜΠΑΚΑΛΙΑΡΟΣ: Ο μπακαλιάρος είναι ένα τρόφιμο πλούσιο σε πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας, βιταμίνες (Α, D, K,...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ