Τετάρτη, 5 Οκτωβρίου, 2022
ΑρχικήΔιατροφήΤα οφέλη της βιταμίνης D

Τα οφέλη της βιταμίνης D

Τα οφέλη της βιταμίνης D. Μπορείτε να αυξήσετε τη βιταμίνη D από την ηλιοθεραπεία και από την κατανάλωση αυγών, λιπαρών ψαριών και εμπλουτισμένων τροφών, όπως το γάλα και τα δημητριακά.

Το σώμα σας χρησιμοποιεί τη βιταμίνη D για να απορροφήσει μέταλλα, όπως το ασβέστιο και ο φώσφορος. Έτσι, τα δόντια και τα οστά σας παραμένουν υγιή. Η βιταμίνη D υποστηρίζει, επίσης, τους μυς, τα νεύρα και το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Μπορείτε να αυξήσετε τη βιταμίνη D στο σώμα σας από την ηλιοθεραπεία και από την κατανάλωση αυγών, λιπαρών ψαριών και εμπλουτισμένων τροφών με βιταμίνη D, όπως το γάλα και τα δημητριακά.

Γιατί χρειάζεστε περισσότερη βιταμίνη D;

Ίσως, επειδή το σώμα σας δεν:

  • Το βλέπει πολύ ο ήλιος
  • Παίρνετε αρκετή βιταμίνη D από τα τρόφιμα, ειδικά αν είστε vegan ή δε μπορείτε να φάτε γαλακτοκομικά
  • Δεν απορροφάτε τη βιταμίνη D όσο καλά θα έπρεπε, ή την αποβάλλετε πολύ γρήγορα
  • Τα σκούρα δέρματα έχουν, συνήθως, χαμηλότερα επίπεδα βιταμίνης D από τα λευκά, καθώς, το πιο σκούρο δέρμα έχει φυσική προστασία από τον ήλιο και χρειάζεται μεγαλύτερη έκθεση στον ήλιο για να παράγει τη βιταμίνη.

Τι μπορείτε να πάθετε από την έλλειψη της βιταμίνης D;

Να έχετε αργή επούλωση πληγών

Οι πληγές δε φαίνεται να επουλώνονται τόσο γρήγορα σε άτομα που έχουν χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για άτομα με εγκαύματα.

Να νοσήσετε από οστεοπόρωση

Επηρεάζει το ένα τρίτο των γυναικών μεταξύ 60 και 70 ετών και τα δύο τρίτα των γυναικών 80 ετών και άνω. Η έλλειψη αρκετής βιταμίνης D κάνει πιο δύσκολο για το σώμα σας να χρησιμοποιήσει τα μέταλλα που χρειάζεται για να διατηρήσει τα οστά υγιή.

Να έχετε μυϊκούς πόνους

Τα άτομα που έχουν πόνο και αδυναμία στους μυς και τα οστά τους, συχνά, δεν έχουν αρκετή βιταμίνη D. Ειδικά στους ηλικιωμένους, οι αδύναμοι μυς μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο για πτώσεις και κατάγματα. Μπορεί, επίσης, οι αδύναμοι μυς να είναι σημείο οστεοπόρωσης. Τα συμπληρώματα βιταμίνης D ή οι αλλαγές στη διατροφή ή στον τρόπο ζωής μπορούν να βοηθήσουν.

Να αποκτήσετε ραχίτιδα

Η ​​ρύπανση των πόλεων μπορεί να μπλοκάρει μεγάλο μέρος του ηλιακού φωτός. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D με αποτέλεσμα στα παιδιά να εμποδίζεται η ανάπτυξη και να μαλακώνουν και να παραμορφώνονται τα αναπτυσσόμενα οστά. Περισσότερος ήλιος και τροφές εμπλουτισμένες με βιταμίνη D βοηθάει στην πρόληψη της ραχίτιδας. Η ραχίτιδα είναι συχνή σε μωρά που γεννιούνται από μητέρες με πολύ χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D, κάτι πιο συνηθισμένο μεταξύ των Αφροαμερικανών γυναικών.

Να νοσήσετε από οστεομαλακία

Σε αντίθεση με τη ραχίτιδα, η οποία είναι ως επί το πλείστον ασθένεια της παιδικής ηλικίας, μπορεί να πάθετε οστεομαλακία κατά την ενηλικίωση. Ακόμη και όταν τα οστά σας σταματήσουν να αναπτύσσονται, χρειάζονται βιταμίνη D για επισκευή και συντήρηση. Εάν τα επίπεδά της βιταμίνης D παραμείνουν χαμηλά για μεγάλο χρονικό διάστημα, μπορεί να μαλακώσουν τα οστά σας. Αυτό μπορεί να προκαλέσει κατάγματα και άλλα προβλήματα, ειδικά στα ισχία σας.

Άλλες ασθένειες που έχουν σχέση με την έλλειψη της βιταμίνης D

Τα επίπεδα βιταμίνης D έχουν επίδραση στον διαβήτη (τύποι 1 και 2), την υψηλή αρτηριακή πίεση, τη σκλήρυνση κατά πλάκας και ορισμένους τύπους καρκίνου.

Τα βρέφη που θηλάζουν πρέπει να λαμβάνουν βιταμίνη D

Συχνά δεν υπάρχει αρκετή βιταμίνη D στο μητρικό γάλα για να κρατήσει τα βρέφη υγιή, εκτός εάν η μητέρα λάβει συμπλήρωμα. Η ραχίτιδα εμφανίζεται, συχνότερα, σε μωρά που θηλάζουν. Οι αφροαμερικανές μητέρες, ειδικότερα, τείνουν να έχουν λιγότερη βιταμίνη D στο αίμα τους. Οι ειδικοί λένε ότι τα βρέφη που θηλάζουν χρειάζονται επιπλέον 400 IU βιταμίνης D την ημέρα.

Άτομα με προβλήματα εντέρου πρέπει να λαμβάνουν βιταμίνη D

Το σώμα σας χρειάζεται λίπος για να χρησιμοποιήσει τη βιταμίνη D. Η φλεγμονώδης νόσος του εντέρου και άλλες παθήσεις που επηρεάζουν το έντερό σας, όπως η κοιλιοκάκη και η κυστική ίνωση, σας δυσκολεύουν να απορροφήσετε αυτό το λίπος. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι χρειάζεστε περισσότερη βιταμίνη D για να διατηρήσετε τα επίπεδά σας ψηλά στο αίμα. Τα συμπληρώματα διατροφής με βιταμίνη D βοηθούν.

Άτομα με γαστρική παράκαμψη πρέπει να λαμβάνουν βιταμίνη D

Είναι ένα είδος χειρουργικής επέμβασης που αφαιρεί μέρος του στομάχου ή του εντέρου, μερικές φορές και τα δύο, έτσι ώστε να αισθάνεστε χορτάτοι πιο γρήγορα και να τρώτε λιγότερες θερμίδες. Μετά το χειρουργείο, είναι πιο δύσκολο να απορροφηθούν ορισμένα θρεπτικά συστατικά, όπως η βιταμίνη Β12, ο χαλκός, ο ψευδάργυρος, το ασβέστιο και η βιταμίνη D. Ο γιατρός σας πρέπει να παρακολουθεί τα επίπεδά στο αίμα σας και να προτείνει καθημερινά συμπληρώματα βιταμινών για να διατηρήσετε την υγεία σας.

Άτομα που είναι παχύσαρκα πρέπει να λαμβάνουν βιταμίνη D

Εάν έχετε δείκτη μάζας σώματος 30 ή περισσότερο (που σημαίνει ότι είστε παχύσαρκοι), τα επίπεδα βιταμίνης D σας είναι πιο πιθανό να είναι χαμηλότερα από κάποιον που δεν είναι παχύσαρκος. Δεν είναι ότι το δέρμα σας παράγει λιγότερη βιταμίνη D, είναι ότι το επιπλέον λίπος κάτω από το δέρμα σας εμποδίζει την απορρόφηση της βιταμίνης D. Η διατροφή, οι αλλαγές στον τρόπο ζωής και τα συμπληρώματα μπορούν να βοηθήσουν.

Τα οφέλη της βιταμίνης D στην υγεία

Καταπολεμήστε τη γρίπη

Η βιταμίνη D μπορεί να θεραπεύσει ή ακόμα και να εμποδίσει να κολλήσετε τον ιό. Μια μελέτη έδειξε ότι η λήψη βιταμίνης D το χειμώνα βοηθάει στη μείωση του αριθμού των ατόμων που προσβλήθηκαν από γρίπη. Είναι σαφές ότι η βιταμίνη D είναι σημαντική βιταμίνη για ένα υγιέρς ανοσοποιητικού συστήματος. Το σώμα σας δε μπορεί να καταπολεμήσει τις λοιμώξεις εάν δεν έχει αρκετή βιταμίνη D.

Είναι απαραίτητη σε σκλήρυνση κατά πλάκας

Μελέτες δείχνουν ότι η βιταμίνη D μπορεί να μειώσει την πιθανότητα να πάθετε πολλαπλή σκλήρυνση. Είναι μια ασθένεια όπου το ανοσοποιητικό σας σύστημα επιτίθεται στο κεντρικό νευρικό σύστημα. Εάν έχετε ήδη τη νόσο, μελέτες δείχνουν ότι η βιταμίνη D μπορεί να ανακουφίσει τα συμπτώματά σας ή ακόμα και να επιβραδύνει την ανάπτυξη της νόσου.

Είναι κατάλληλη για όσους έχουν καρδιακά προβλήματα

Τα συμπληρώματα βιταμίνης D μειώνουν τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής ή εγκεφαλικού και μπορούν να αποτρέψουν την καρδιακή ανεπάρκεια.

Είναι ιδανική για την πρόληψη και θεραπεία του καρκίνου

Η βιταμίνη D μπορεί να περιορίσει τις πιθανότητές σας για ορισμένους καρκίνους, όπως του παχέος εντέρου, του μαστού και του προστάτη.

Είναι απαραίτητη βιταμίνη για την υγεία των οστών

Τα υγιή επίπεδα βιταμίνης D μπορούν να επιβραδύνουν την απώλεια οστικής μάζας. Βοηθά, επίσης, στην αποτροπή της οστεοπόρωσης και μειώνει την πιθανότητα κατάγματος των οστών. Οι γιατροί χρησιμοποιούν βιταμίνη D για τη θεραπεία της οστεομαλακίας. Αυτή είναι μια κατάσταση που προκαλεί μαλακά οστά, απώλεια οστού και πόνο στα οστά.

Βοηθάει στην απώλεια βάρους

Θέλετε να χάσετε κιλά; Δοκιμάστε συμπληρώματα βιταμίνης D, κόψτε την πείνα κι έτσι θα λαμβάνετε λιγότερες θερμίδες.

Ανεπάρκεια βιταμίνης D

Περίπου 4 στους 10 ανθρώπους δε λαμβάνουν αρκετή βιταμίνη D. Εάν η δική σας είναι χαμηλή, μπορεί να μην τρώτε αρκετά τρόφιμα που την περιέχουν. Ή μπορεί να έχετε μια κατάσταση υγείας που σας εμποδίζει να την απορροφήσετε. Ή μπορεί απλώς να χρειάζεστε περισσότερο ηλιακό φως.

Είστε ό, τι τρώτε

Μια κουταλιά της σούπας μουρουνέλαιο έχει 1.360 IU βιταμίνης D. Αν αυτό δε σας φαίνεται νόστιμο, δοκιμάστε τροφές όπως ξιφίας, σολομός, τόνος και σαρδέλες. Ο χυμός πορτοκαλιού και τα γαλακτοκομικά προϊόντα, όπως το γιαούρτι και το γάλα είναι, επίσης, καλές επιλογές. Το ίδιο και το μοσχαρίσιο συκώτι, οι κρόκοι αυγών και τα εμπλουτισμένα δημητριακά.

Απολαύστε τον ήλιο

Είναι σημαντικό να προστατεύετε το δέρμα σας από τις ακτίνες του ήλιου. Αλλά, το σώμα σας χρειάζεται λίγο ήλιο για να παράγει βιταμίνη D. Δοκιμάστε 15-20 λεπτά ήλιο την ημέρα, τρεις φορές την εβδομάδα.

Τα προβλήματα μετατροπής της βιταμίνης D από τα τρόφιμα ή τον ήλιο μπορεί να σας προκαλέσουν έλλειψη. Η χρήση αντηλιακού μπορεί να επηρεάσει τη λήψη βιταμίνης D.

Μια απλή εξέταση αίματος μπορεί να σας ενημερώσει για τα επίπεδα βιταμίνης D σας. Σκεφτείτε να κάνετε μια εξέταση εάν είστε κλεισμένοι στο σπίτι, δεν σας βλέπει το φως του ήλιου ή έχετε σημεία χαμηλής βιταμίνης D, όπως πόνο στα οστά, μυϊκό πόνο ή μια πάθηση, όπως η οστεοπόρωση.

Η έλλειψη της βιταμίνης D οδηγεί σε κατάθλιψη ή συμβαίνει το αντίστροφο; Αλλά οι μελέτες δείχνουν μια σχέση μεταξύ των δύο. Πάντως η αύξηση των επιπέδων βιταμίνης D μπορεί να βοηθήσει με τα συμπτώματα κατάθλιψης και να τονώσει τη διάθεσή σας.

Συμπληρώματα διατροφής με βιταμίνη D

Τα καλύτερα συμπληρώματα διατροφής με βιταμίνη D

Η καθοδήγηση για την επιλογή των ποιων συμπληρωμάτων διατροφής, από τα ανωτέρω, θα επιλεγούν για την ασθένειά σας θα γίνει σε συνεννόηση με τον θεράποντα ιατρό.

Διαβάστε, επίσης,

Ποιοι πρέπει να παίρνουν βιταμίνη D

Ποιοι πρέπει να παίρνουν μουρουνόλαδο

Τα καλύτερα για την οστεοπόρωση

Γιατί πρέπει καθημερινά να παίρνετε βιταμίνη D

Πώς θα καταλάβετε ότι έχετε έλλειψη βιταμινών;

Σημεία έλλειψης βιταμινών και μετάλλων

Η βιταμίνη D χαρίζει μακροζωϊα

Η βιταμίνη D μειώνει τον κίνδυνο για καρκίνο

Η βιταμίνη D

Ήλιος και βιταμίνη D

Οι καλύτερες διαγνωστικές εξετάσεις για το ενδοκρινικό σύστημα και τον μεταβολισμό

Τα καλύτερα κόλπα για να παραμείνετε νέοι

To τεστ που δείχνει πόσο και πώς θα ζήσετε

Πολυβιταμίνες για αντιγήρανση

Κάνετε ηλιοθεραπεία άφοβα

www.emedi.gr 

Print Friendly, PDF & Email
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Αιμορραγία από το αυτί

Αιμορραγία από το αυτί. Εάν το αυτί σας αρχίσει να αιμορραγεί, μπορεί να είναι ανησυχητικό. Εάν το αυτί σας αιμορραγεί, η αιμορραγία αυτή μπορεί να...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ