Σάββατο, 20 Αυγούστου, 2022

Πρωινή ναυτία

Εάν έχετε πρωινή ναυτία αποφύγετε τις έντονες οσμές, την υπερβολική κούραση, τα πικάντικα τρόφιμα και τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη.

Η πρωινή ναυτία είναι η ναυτία και ο έμετος που εμφανίζονται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Και, παρά το όνομά της, η πρωινή ναυτία μπορεί να χτυπήσει οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας ή της νύχτας.

Πολλές έγκυες γυναίκες έχουν πρωινή ναυτία, ειδικά κατά το πρώτο τρίμηνο. Αλλά μερικές γυναίκες έχουν πρωινή ναυτία καθ’ όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Οι επιλογές περιλαμβάνουν διάφορες θεραπείες στο σπίτι, όπως πολλά σνακ κατά τη διάρκεια της ημέρας και μπύρα τζίντζερ ή λήψη φαρμάκων για να βοηθήσουν στην ανακούφιση από τη ναυτία.

Σπάνια, η πρωινή ναυτία είναι τόσο σοβαρή που εξελίσσεται σε μια κατάσταση που ονομάζεται υπερέμεση της κύησης. Αυτό συμβαίνει όταν κάποιος με ναυτία και έμετο κατά την εγκυμοσύνη έχει σοβαρά συμπτώματα που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρή αφυδάτωση ή να οδηγήσουν σε απώλεια περισσότερο από το 5% του σωματικού βάρους πριν από την εγκυμοσύνη. Η υπερέμεση της κύησης μπορεί να απαιτεί νοσηλεία και θεραπεία με ενδοφλέβια υγρά, φάρμακα και σπάνια σωλήνα σίτισης.

ΣΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΠΡΩΙΝΗΣ ΝΑΥΤΙΑΣ

Τα συχνά σημεία και συμπτώματα της πρωινής ναυτίας περιλαμβάνουν ναυτία και έμετο, που συχνά προκαλούνται από ορισμένες μυρωδιές, πικάντικα τρόφιμα, ζέστη, υπερβολική σιελόρροια ή καθόλου ερεθίσματα. Οι πρωινές ναυτίες είναι πιο συχνές κατά το πρώτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης και συνήθως ξεκινούν εννέα εβδομάδες μετά τη σύλληψη. Τα συμπτώματα βελτιώνονται για τις περισσότερες μέλλουσες μητέρες από τα μέσα έως τα τέλη του δεύτερου τριμήνου.

Επικοινωνήστε με τον γιατρό σας εάν:

  • Η ναυτία ή ο έμετος είναι σοβαρά
  • Έχετε μόνο μια μικρή ποσότητα ούρων ή είναι σκούρου χρώματος
  • Δε μπορείτε να κρατήσετε τα υγρά
  • Αισθάνεστε ζάλη ή λιποθυμία όταν σηκώνεστε όρθιοι
  • Η καρδιά σας χτυπάει γρήγορα

ΑΙΤΙΑ ΠΡΩΙΝΗΣ ΝΑΥΤΙΑΣ

Η ακριβής αιτία της πρωινής ναυτίας είναι άγνωστη. Οι ορμονικές αλλαγές πιστεύεται ότι παίζουν ρόλο στην πρωινή ναυτία. Σπάνια, σοβαρή ή επίμονη ναυτία ή έμετος μπορεί να προκληθεί από μια ιατρική κατάσταση που δε σχετίζεται με την εγκυμοσύνη, όπως η νόσος του θυρεοειδούς ή του ήπατος.

ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΠΡΩΙΝΗΣ ΝΑΥΤΙΑΣ

Η πρωινή ναυτία μπορεί να επηρεάσει οποιαδήποτε έγκυο, αλλά μπορεί να είναι πιο πιθανή εάν:

  • Είχατε ναυτία ή έμετο από ναυτία, ημικρανίες, ή σας ενοχλούσαν ορισμένες μυρωδιές ή γεύσεις ή είχατε έκθεση σε οιστρογόνα, όπως αντισυλληπτικά χάπια, πριν από την εγκυμοσύνη
  • Είχατε πρωινή ναυτία κατά τη διάρκεια προηγούμενης εγκυμοσύνης
  • Είστε έγκυος με δίδυμα ή περισσότερα

Μπορεί να έχετε περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσετε υπερέμεση της κύησης εάν:

  • Είστε έγκυος σε κορίτσι
  • Έχετε οικογενειακό ιστορικό υπερέμεσης της κύησης
  • Εμφανίσατε υπερέμεση της κύησης κατά τη διάρκεια προηγούμενης εγκυμοσύνης

ΠΙΘΑΝΕΣ ΕΠΙΠΛΟΚΕΣ ΠΡΩΙΝΗΣ ΝΑΥΤΙΑΣ

Η ήπια ναυτία και έμετος της εγκυμοσύνης, συνήθως, δε θα προκαλέσουν επιπλοκές σε εσάς ή στο μωρό σας. Εάν αφεθεί η κατάσταση χωρίς θεραπεία, η σοβαρή ναυτία και ο έμετος μπορεί να προκαλέσουν αφυδάτωση, ανισορροπία ηλεκτρολυτών, μειωμένη ούρηση και μπορεί να υπάρξει ανάγκη για νοσηλεία.

ΠΡΟΛΗΨΗ/ΑΠΟΦΥΓΗ ΠΡΩΙΝΗΣ ΝΑΥΤΙΑΣ

Δεν υπάρχει τρόπος να αποφευχθεί πλήρως η πρωινή ναυτία. Ωστόσο, η αποφυγή παραγόντων όπως οι έντονες οσμές, η υπερβολική κούραση, τα πικάντικα τρόφιμα και τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη μπορεί να βοηθήσει.

ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΠΡΩΙΝΗΣ ΝΑΥΤΙΑΣ

Η πρωινή ναυτία, συνήθως, διαγιγνώσκεται με βάση τα σημεία και τα συμπτώματά σας. Εάν ο γιατρός σας υποψιάζεται υπερέμεση της κύησης, μπορεί να χρειαστείτε κλινική εξέταση και διάφορες εξετάσεις ούρων και αίματος.

ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΠΡΩΙΝΗΣ ΝΑΥΤΙΑΣ

Εάν τα συμπτώματα της πρωινής ναυτίας σας επιμένουν, ο γιατρός μπορεί να συστήσει συμπληρώματα βιταμίνης Β6, τζίντζερ και δοξυλαμίνη. Εάν εξακολουθείτε να έχετε συμπτώματα, μπορεί να σας συστήσει συνταγογραφούμενα φάρμακα κατά της ναυτίας.

Η μέτρια έως σοβαρή ναυτία και ο έμετος της εγκυμοσύνης μπορεί να προκαλέσουν αφυδάτωση και ανισορροπία στους ηλεκτρολύτες, όπως το νάτριο ή το κάλιο. Επιπλέον υγρά και συνταγογραφούμενα φάρμακα συνιστώνται για μέτρια έως σοβαρή πρωινή ναυτία. Ο γιατρός σας θα μιλήσει για το πόσο συχνά έχετε ναυτία, πόσες φορές έχετε κάνει εμετό, εάν μπορείτε να κρατήσετε υγρά και εάν έχετε δοκιμάσει σπιτικές θεραπείες.

Συμβουλευτείτε το γιατρό σας πριν πάρετε οποιαδήποτε φάρμακα. Εάν έχετε υπερέμεση της κύησης, μπορεί να χρειαστεί να λάβετε θεραπεία με ενδοφλέβια υγρά και φάρμακα κατά της ναυτίας.

ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΠΡΩΙΝΗΣ ΝΑΥΤΙΑΣ

Για να βοηθήσετε στην ανακούφιση από την πρωινή ναυτία:

  • Επιλέξτε τα τρόφιμα με προσοχή. Επιλέξτε τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες και εύπεπτες, και αποφύγετε τα πικάντικα τρόφιμα. Τα ήπια φαγητά, όπως οι μπανάνες, το ρύζι, τα μήλα και το τοστ μπορεί να είναι εύπεπτα. Τα αλμυρά τρόφιμα είναι μερικές φορές χρήσιμα, όπως και τα τρόφιμα που περιέχουν τζίντζερ.
  • Σνακ. Πριν σηκωθείτε από το κρεβάτι το πρωί, φάτε μερικά κράκερ ή ένα τοστ. Να τσιμπολογάτε όλη την ημέρα, αντί να τρώτε τρία μεγαλύτερα γεύματα για να μην γεμίζει πολύ το στομάχι σας. Επιπλέον, το άδειο στομάχι μπορεί να επιδεινώσει τη ναυτία.
  • Πίνετε πολλά υγρά. Να πίνετε νερό ή μπύρα τζίντζερ. Επιδιώξτε να πίνετε έξι έως οκτώ φλιτζάνια υγρών χωρίς καφεΐνη καθημερινά. Δώστε προσοχή στους παράγοντες που προκαλούν ναυτία. Αποφύγετε τροφές ή μυρωδιές που φαίνεται να επιδεινώνουν τη ναυτία σας.
  • Αναπνεύστε καθαρό αέρα. Αν ο καιρός το επιτρέπει, ανοίξτε τα παράθυρα στο σπίτι ή στο χώρο εργασίας σας. Πηγαίνετε μια καθημερινή βόλτα σε εξωτερικούς χώρους.
  • Ξεπλύνετε το στόμα σας μετά από τον έμετ. Το οξύ από το στομάχι σας μπορεί να βλάψει το σμάλτο των δοντιών σας. Εάν μπορείτε, ξεπλύνετε το στόμα σας με ένα φλιτζάνι νερό αναμεμειγμένο με ένα κουταλάκι του γλυκού μαγειρική σόδα. Αυτό θα βοηθήσει στην εξουδετέρωση του οξέος και στην προστασία των δοντιών σας.

Διάφορες εναλλακτικές θεραπείες έχουν προτίνονται για την πρωινή ναυτία, όπως:

  • Βραχιολάκια για τη ναυτία. Τα βραχιολάκια για τη ναυτία υπάρχουν στα περισσότερα φαρμακεία και πολλές γυναίκες τα βρίσκουν χρήσιμα.
  • Βελονισμός. Με το βελονισμό, ένας εκπαιδευμένος επαγγελματίας εισάγει στο δέρμα σας λεπτές βελόνες.
  • Τζίντζερ. Τα φυτικά συμπληρώματα τζίντζερ ανακουφίζουν την πρωινή ναυτία. Το τζίντζερ μπορεί να χρησιμοποιηθεί με ασφάλεια κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.
  • Ύπνωση. Ορισμένες γυναίκες έχουν βρει ανακούφιση από την πρωινή ναυτία μέσω της ύπνωσης.
  • Αρωματοθεραπεία. Ορισμένες μυρωδιές, που συνήθως δημιουργούνται με τη χρήση αιθέριων ελαίων, μπορούν να βοηθήσουν ορισμένες γυναίκες να αντιμετωπίσουν την πρωινή ναυτία.

Μερικές γυναίκες, μπορεί να μπουν στον πειρασμό να δοκιμάσουν μαριχουάνα ως τρόπο να ανακουφίσουν τη ναυτία. Ωστόσο, οι έγκυες γυναίκες δε πρέπει να κάνουν χρήση μαριχουάνας επειδή υπάρχουν, ίσως, επιπτώσεις στο συκώτι του εμβρύου.

Τα κατάλληλα συμπληρώματα διατροφής για την κύηση

Πατήστε, εδώ, για να παραγγείλετε τα κατάλληλα συμπληρώματα διατροφής για την κύηση

Διαβάστε, επίσης,

Ναυτία ταξιδιού

Χρήσιμες πληροφορίες για τον υπερπαραθυρεοειδισμό

Υποκαλιαιμική περιοδική παράλυση

Ενυδάτωση από του στόματος

Το έντερο υπεύθυνο για όλες τις ασθένειες

Η τεχνική της χαλαρωτικής αναπνοής

Συνταγές για τη ναυτία

Γαστρίτιδα

Πεπτικό έλκος

Γαστρεντερίτιδα

Υπερέμεση της κυήσεως

Τι να κάνετε αν πάθετε γαστρεντερίτιδα στις διακοπές

Μήπως έχετε ναυτία;

Που χορηγείται η Ondansetron

www.emedi.gr

Print Friendly, PDF & Email
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Τα οφέλη της βιταμίνης D

Τα οφέλη της βιταμίνης D. Μπορείτε να αυξήσετε τη βιταμίνη D από την ηλιοθεραπεία και από την κατανάλωση αυγών, λιπαρών ψαριών και εμπλουτισμένων τροφών,...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ