Δευτέρα, 3 Οκτωβρίου, 2022

Χλωροφύλλη

Χλωροφύλλη. Υπάρχουν πολλά οφέλη για την υγεία από την κατανάλωση χλωροφύλλης σε καθημερινή βάση.

Η χλωροφύλλη είναι μια πράσινη χρωστική ουσία που βρίσκεται στα φυτά. Οι πηγές τροφίμων για τη χλωροφύλλη είναι τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, το σιταρόχορτο, το πράσινο τσάι, οι πατάτες και μερικά φύκια και βότανα.

Η χλωροφύλλη χρησιμοποιείται για την ακμή, την επούλωση πληγών, τον αλλεργικό πυρετό και πολλές άλλες παθήσεις.

Η χλωροφύλλη είναι η φυσική ένωση που υπάρχει στα πράσινα φυτά που τους δίνει το χρώμα τους. Βοηθά τα φυτά να απορροφούν ενέργεια από τον ήλιο, καθώς, υφίστανται τη διαδικασία της φωτοσύνθεσης. Αυτή η θρεπτική ουσία υπάρχει στα πράσινα λαχανικά και σε άλλα φυτικά τρόφιμα, όπως τα φύκια. Όσο πιο πράσινο είναι το λαχανικό, τόσο μεγαλύτερη είναι η περιεκτικότητά του σε χλωροφύλλη.

Υπάρχουν δύο είδη χλωροφύλλης στα φυτά: η χλωροφύλλη α και η χλωροφύλλη β. Όλα τα φυτά περιέχουν μία από αυτές τις δύο ποικιλίες. Είναι και οι δύο λιποδιαλυτές ενώσεις που έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες.

Όταν καταναλώνετε χλωροφύλλη, αυτή κινείται γύρω από το σώμα σας σε μικκύλια, τα οποία είναι μοριακές ομάδες που περιέχουν λίπος. Παρόλο, που δεν είναι γνωστό ποια ελάχιστη ποσότητα λίπους απαιτείται για τον μεταβολισμό της χλωροφύλλης, πιστεύεται ότι μικρές ποσότητες υγιών λιπών μπορούν να βοηθήσουν το σώμα να την επεξεργαστεί κατά τη διάρκεια των γευμάτων.

Η χλωροφυλλίνη είναι ημισυνθετική, υδατοδιαλυτή και όχι λιποδιαλυτή και χρησιμοποιείται, συνήθως, ως πρόσθετο σε φάρμακα ή χρωστικές τροφίμων. Ενώ η χλωροφύλλη είναι μια φυσική ένωση στα φυτά, η χλωροφυλλίνη είναι ένα συμπλήρωμα που λαμβάνεται με τα γεύματα. Για περισσότερα από 50 χρόνια, η χλωροφυλλίνη χρησιμοποιείται για τη θεραπεία τραυμάτων που αργούν να επουλωθούν ή μυρίζουν, καθώς, δρα ως εσωτερικό αποσμητικό.

Η χλωροφύλλη παρέχει πράγματι ορισμένα οφέλη για την υγεία

Βοηθά στην πρόληψη Καρκίνου

Η χλωροφύλλη μπορεί να μειώσει την εμφάνιση καρκινικών όγκων. Διαπιστώθηκε ότι η χλωροφύλλη μπορεί να σχηματίσει στενούς δεσμούς με καρκινογόνες χημικές ουσίες που ονομάζονται αφλατοξίνες. Όταν δεσμεύονται, η χλωροφύλλη βοηθά στην παρεμπόδιση της απορρόφησης των καρκινογόνων παραγόντων στο έντερο. Η χλωροφύλλη βοηθά, επίσης, στην πρόληψη της βλάβης που προκαλείται στα γονίδια από τις επιβλαβείς αφλατοξίνες. Οι επιστήμονες μελετούν τις επιπτώσεις της πρόσληψης χλωροφύλλης όταν πρόκειται για καρκίνο του ήπατος, του δέρματος, του στομάχου και του παχέος εντέρου.

Έρευνες σε πρώιμες μελέτες σε ανθρώπους δείχνουν ότι η λήψη δόσεων 100 mg χλωροφύλλης τρεις φορές την ημέρα για τέσσερις μήνες μείωσε τη βλάβη των αφλατοξινών στο DNA έως και 55%. Άλλες μελέτες δείχνουν ότι υπάρχει σχέση μεταξύ της κατανάλωσης λαχανικών και της προστασίας από τον καρκίνο. Όσο υψηλότερη είναι η ημερήσια πρόσληψη πράσινων λαχανικών, το σώμα σας έχει καλύτερη επίδραση στην πρόληψη του καρκίνου.

Είναι αντιοξειδωτικό

Η χλωροφύλλη έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες, παρόλο που δεν είναι τόσο ισχυρές όσο αυτές που βρίσκονται σε άλλα θρεπτικά συστατικά, όπως οι βιταμίνες C και Ε. Η τακτική πρόσληψη φυλλωδών, πράσινων λαχανικών συμβάλλει στην αύξηση των αντιοξειδωτικών στην κυκλοφορία του αίματος. Μελέτες δείχνουν ότι η χλωροφύλλη μπορεί, επίσης, να μειώσει την οξειδωτική βλάβη που προκαλείται από επιβλαβείς καρκινογόνες ουσίες.

Η φυσική χλωροφύλλη δεν έχει γνωστές παρενέργειες και μέχρι στιγμής έχει μόνο οφέλη για τον άνθρωπο.

Ωστόσο, η χλωροφυλλίνη, ως συμπλήρωμα, μπορεί να έχει κάποιες πιθανές παρενέργειες που πρέπει να λάβετε υπόψη, όπως:

  • Περιστασιακή διάρροια
  • Αποχρωματισμός των ούρων ή των κοπράνων
  • Αποχρωματισμός της γλώσσας
  • Ήπιο κάψιμο ή φαγούρα όταν εφαρμόζεται απευθείας σε μια πληγή

Δοσολογία

Η χλωροφύλλη είναι άφθονη στα φυτικά τρόφιμα, ωστόσο, έχει την υψηλότερη συγκέντρωση στα πράσινα λαχανικά. Συνιστάται να τρώτε τουλάχιστον 4 μερίδες πράσινων λαχανικών την ημέρα, ωστόσο, δεν υπάρχει συνιστώμενη ποσότητα χλωροφύλλης που πρέπει να καταναλώνετε την ημέρα.

Σπανάκι και φυλλώδη πράσινα λαχανικά

Το σπανάκι έχει υψηλή συγκέντρωση χλωροφύλλης, με περίπου 24 mg ανά μερίδα ενός φλιτζανιού. Αυτό το λαχανικό είναι εύκολο στην προετοιμασία, καθώς, μπορείτε να το φάτε ωμό ή μαγειρεμένο με διάφορους τρόπους.

Άλλα φυλλώδη χόρτα έχουν μεταξύ 4-15 mg χλωροφύλλης ανά ωμή μερίδα.

Αυτά είναι:

  • Κινέζικο λάχανο ή λάχανο του Πεκίνου ή Μποκ τσόι
  • Μαρούλια
  • Φύλλα παντζαριού
  • Πράσινο λάχανο
  • Λαχανίδες
  • Σέσκουλα
  • Φύκια
  • Χόρτα από ραπανάκι
  • Μαϊντανός
  • Λάχανο
  • Φύλλα μουστάρδας
  • Άλλα λαχανικά

Άλλα πράσινα λαχανικά που είναι καλές πηγές χλωροφύλλης, με έως και 15 mg ανά μερίδα είναι:

  • Μπρόκολο
  • Αγγούρια
  • Φασολάκια
  • Σπαράγγια
  • Πράσα
  • Λαχανάκια Βρυξελλών
  • Αρακάς
  • Φρούτα, ξηροί καρποί και σπόροι

Μικρές ποσότητες χλωροφύλλης υπάρχουν σε πράσινα φρούτα, όπως το ακτινίδιο και τα πράσινα σταφύλια. Υπάρχει επίσης μια μικρή συγκέντρωση χλωροφύλλης σε πράσινους ξηρούς καρπούς και σπόρους, όπως τα φιστίκια Αιγίνης.

Τα πράσινα φύκια, όπως η χλωρέλλα και η σπιρουλίνα πωλούνται συχνά ως συμπληρώματα χλωροφύλλης. Δεδομένου ότι η φυσική χλωροφύλλη είναι πιο ακριβή, τα συμπληρώματα διατροφής που επισημαίνονται ότι περιέχουν χλωροφύλλη είναι, συνήθως, συμπληρώματα χλωροφυλλίνης (να διαβάζετε τις ετικέτες).

Τα κατάλληλα συμπληρώματα διατροφής για την Υγεία σας

Πατήστε, εδώ, για να παραγγείλετε τα κατάλληλα βότανα για την υγεία σας

Η καθοδήγηση για την επιλογή των ποιων συμπληρωμάτων διατροφής, από τα ανωτέρω, είναι κατάλληλα για την ασθένειά σας θα γίνει σε συνεννόηση με τον θεράποντα ιατρό.

Διαβάστε, επίσης,

Τα οφέλη στην υγεία από την κατανάλωση φύλλων ελιάς

Κετογενική δίαιτα

Τα κρητικά βότανα είναι αναγνωρισμένα παγκοσμίως

Φυτοθρεπτικά συστατικά που θεραπεύουν τον καρκίνο

Να τρώτε μισό κουταλάκι κουρκουμίνη την ημέρα

Όλο το βάρος στην πρόληψη καρκίνου

Συνταγές από ροφήματα για όλες τις ασθένειες

Χυμός κουρκουμίνης για καλή υγεία

Μία συνταγή για τη θεραπεία του καρκίνου

Τα πικρά θεραπεύουν τον καρκίνο

Ρόφημα κουρκουμίνης για τον καρκίνο

Οι καυτερές πιπεριές σκοτώνουν τα καρκινικά κύτταρα

Τροφές φάρμακα

Μάθετε όλα τα μυστικά του σκόρδου

Γιατί σε όλο τον κόσμο προτιμούν την ελληνική κουζίνα

Η δίαιτα Budwig

Η διατροφή για την πρόληψη του καρκίνου

Σμέουρα

Οδηγίες για την πρόληψη καρκίνου του παχέος εντέρου

Φασόλια

Εκστρατεία για την πρόληψη κι αντιμετώπιση του καρκίνου με τη διατροφή

Σκεφτείτε ΒΙΟ-λογικά

Το πικρό πεπόνι κάνει καλό στην υγεία

Οι αντικαρκινικές ιδιότητες που έχει το μέλι

Η βιταμίνη Β17 έχει αντικαρκινικές ιδιότητες

Σταματήστε να πίνετε γάλα αγελάδας

Η βιταμίνη D μειώνει τον κίνδυνο για καρκίνο

Παραδοσιακή ελληνική διατροφή

Υγεία από το φαρμακείο της φύσης

Λαχανικά ανάλογα με τις ανάγκες σας

Τι είναι τα φυτοχημικά

Θεραπεύστε τον καρκίνο σας με φυσικά μέσα

Μοριακή διατροφή

www.emedi.gr

Print Friendly, PDF & Email
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Αιμορραγία από το αυτί

Αιμορραγία από το αυτί. Εάν το αυτί σας αρχίσει να αιμορραγεί, μπορεί να είναι ανησυχητικό. Εάν το αυτί σας αιμορραγεί, η αιμορραγία αυτή μπορεί να...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ